Zarabiaj na Turystyce

eMail marketing w hotelu i biurze podróży

E-mail marketing to jeden z najstarszych i najefektywniejszych sposobów komunikacji z klientami. Możliwość zapisania się do newslettera udostępnia wiele biur podróży oraz obiektów hotelowych.

e-mailSpora część korzysta z profesjonalnych systemów, ale jest także nie mała grupa przedsiębiorstw, które robią to w sposób nieprofesjonalny, świadomie lub nieświadomie narażając się na wiele przykrych konsekwencji. Jak cały internet, tak i e-mail marketing w turystyce lub hotelarstwie można łatwo zmierzyć. To znaczy systemy mailingowe oraz inne połączone z nim, łatwo mogą nam powiedzieć ile osób otworzyło wiadomość, kto kliknął, w co kliknięć było najwięcej, kto następnie zarezerwował nocleg, a kto zadzwnił do biura. Jednak nie powiedzą nam wszystkiego i dlatego od czasu do czasu dobrze jest zadać odbiorcom kilka ważnych pytań.

Get Response, jedna z najpopularniejszych platform do email markeitngu należąca do Implix, zbadała odbiorców newsletterów zadając im wiele pytań związanych z powodami decydującymi o zapisaniu się, rezygnacji czy zwyczajów związanych z odbieraniem wiadomości. Kilka interesujących informacji pochodzących z opublikowanego raportu można znaleźć poniżej.

Wiele wniosków jest bardzo ciekawych i co ważne, powinny zostać uwzględnione w każdym biurze lub hotelu, który wysyła newslettery lub mailingi komercyjne. Oto wybrane wnioski z raportu:

Email to najczęściej wybierana forma komunikacji z firmą w internecie.
Ponad 1/3 badanych sprawdza pocztę email co najmniej kilkanaście razy dziennie.
Nowości produktowe, rabaty i promocje to główne czynniki skłaniające internautów do subskrypcji listy mailingowej firmy.
Blisko 3/4 respondentów regularnie przegląda newslettery, na otrzymywanie których wyrazili zgodę.
Atrakcyjny temat wiadomości oraz rozpoznawalna nazwa firmy – tymi elementami kierują się subskrybenci podejmując decyzję o otworzeniu danego newslettera.
1/4 odbiorców newsletterów bierze udział w promocjach oferowanych za pomocą wiadomości email.
Mało interesująca treść newsletterów, wysoka częstotliwość wysyłki, brak zainteresowania produktami lub usługami firmy – to najczęściej wybierane powody rezygnacji z dalszej subskrypcji listy mailingowej danej marki.
Niemal 55% użytkowników poczty email uważa, że nadawcy newsletterów nie kierują się ich preferencjami ani zainteresowaniami tworząc oferty promowane za pomocą wiadomości email.
Blisko 40% respondentów nie zwraca uwagi na personalizację zastosowaną w newsletterach.

A poniżej kilka szczegółowych odpowiedzi:

1. Dlaczego użytkownicy poczty email decydują się na subskrypcję list mailingowych?

newsletter_biurapodrozy1

2. Co skłania subskrybentów do rezygnacji z dalszej subskrypcji listy mailingowej?

marketing_hotelu2

3. Czym kieruje się subskrybent podejmując decyzję o otworzeniu newslettera?

hotel_newsletter3

4. Z jaką częstotliwością sprawdzana jest poczta email?

newsletter_hotelu4

Wykresy pochodzą z raportu GetResponse: eMail marketing widziany oczami internautów.

Źródło: turystykawinternecie.pl, data dostępu: 24.09.2013

 

kwadrat_dolny
Powered by jms multisite for joomla