„Hotel bez plastiku” - kampania edukacyjna IGHP dla hotelarzy

Zwiększenie świadomości hotelarzy na temat koniecznej redukcji plastiku w hotelach i zachęcenie do dzielenia się dobrymi praktykami jest celem kampanii „Hotel bez plastiku” zainicjowanej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Izba chce dotrzeć do hotelarzy ze wskazówkami, które pozwolą ograniczyć ilość odpadów plastikowych w obiektach hotelarskich i w ten sposób włączyć się w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rozpoczęła w lipcu kampanię edukacyjną skierowaną do branży hotelarskiej w Polsce na temat sposobów redukcji plastiku w hotelach. – O szkodliwości plastiku i jego ogromnej ilości w środowisku mówi dzisiaj cały świat. Korzystając z pozycji największej organizacji samorządu w branży, chcemy zaapelować do hotelarzy o zmniejszenie ilości plastiku zużywanego w obiektach hotelowych. Jestem przekonany, że my, hotelarze, możemy zrobić wiele w tym zakresie, a wdrożenie nawet jednego rozwiązania wpłynie pozytywnie na nasze otoczenie – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.

W ramach akcji „Hotel bez plastiku” IGHP przygotowała dla hotelarzy bezpłatny poradnik zawierający 30 praktycznych wskazówek. Ekologiczne porady dotyczące sposobów zamiany plastikowych przedmiotów na bardziej przyjazne środowisku można zastosować w wielu hotelowych obszarach, m.in. w pokojach, gastronomii, housekeepingu, strefie wellness i SPA, w recepcji i w lobby, a także w dziale marketingu.

Poradnik w wersji elektronicznej jest dostępny dla wszystkich hotelarzy na stronie internetowej Izby pod poniższym adresem.

 

- Niektóre hotele sieciowe mogą mieć już wypracowane standardy np. w zakresie eliminacji jednorazowych opakowań, plastikowych sztućców czy słomek. Z kolei rodzinne, niewielkie obiekty mogą realizować interesujący, autorski projekt ekologiczny. Dlatego zachęcamy wszystkich hotelarzy, również nienależących do IGHP, by dzielić się swoimi dobrymi praktykami i doświadczeniem. Warto uczyć się wzajemnie od siebie – dodaje Ireneusz Węgłowski.

Działania promujące społeczną odpowiedzialność biznesu są istotną kwestią dla IGHP. W kwietniu 2017 r. Izba podpisała zobowiązanie do przestrzegania, promowania i wdrażania wartości odpowiedzialnego oraz zrównoważonego rozwoju turystyki określonych w Globalnym Kodeksie Etyki w Turystyce. Jednym z ważniejszych wyzwań branży jest także przeciwdziałanie turystyce seksualnej. W tym celu IGHP zawarła porozumienie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, na mocy którego promuje wśród swoich członków „Kodeks Postępowania na rzecz ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym w podróżach i turystyce” (The Code of Conduct).

Akcja edukacyjna IGHP „Hotel bez plastiku” zakończy się sukcesem, jeśli uda się nie tylko zwiększyć świadomość hotelarzy, ale przede wszystkim wyraźnie zmniejszyć ilość plastiku używanego w hotelach. Jego redukcja nawet o kilka procent będzie dużym osiągnięciem. Zacznijmy od siebie, od małych kroków, dział po dziale, od housekeepingu do gastronomii. Nasi goście tego od nas oczekują. Niech hasło #hotelbezplastiku stanie się synonimem świadomego biznesu.

Źródło: IGHP, komunikat prasowy, data dostępu: 12.07.2019

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×