II edycja konkursu Polskie Marki Turystyczne

Rozpoczął się nabór do II edycji projektu Polskie Marki Turystyczne, który prowadzi Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. Udział w nim jest szansą na popularyzację profesjonalnie zarządzanych i atrakcyjnych turystycznie miejsc w Polsce.

Ideą projektu Polskie Marki Turystyczne jest stworzenie katalogu najbardziej atrakcyjnych polskich regionów, wyróżniających się profesjonalnym zarządzaniem i promocją. Zarówno forma zarządzania marką turystyczną, jak i wypełnienie jej treścią to efekt cennej współpracy na poziomie lokalnym. To właśnie takie inicjatywy mają szansę na zdobycie tytułu „Polska Marka Turystyczna”.

- Jest to okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi- mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Aplikowanie o przyznanie tytułu „Polska Marka Turystyczna” to pewnego rodzaju egzamin ze wspólnej pracy wszystkich interesariuszy sektora turystyki na rzecz rozwoju potencjału turystycznego i gospodarczego danego obszaru. Zachęcamy wszystkich do podjęcia tego wyzwania.

- Polskie Marki Turystyczne są projektem mającym na celu spopularyzowanie w Polsce turystyki zrównoważonej i rozwój obszarów, które swoim pięknem i atrakcyjnością zainteresują nie tylko Polaków, ale także coraz liczniejszą grupę zagranicznych turystów. Laureaci będą mogli liczyć na ogromne wsparcie Polskiej Organizacji Turystycznej zarówno w działaniach promocyjnych, opierających się między innymi na udziałach w targach oraz wydarzeniach w kraju i za granicą, jak również otrzymają pomoc o charakterze doradczo-eksperckim. Posiadanie tego zaszczytnego tytułu jest potwierdzeniem oraz gwarancją jakości, a katalog Polskich Marek Turystycznych będzie stanowić cenne źródło inspiracji podróżniczych po Polsce - podkreśla prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szlachta.

Do udziału w projekcie „Polskie Marki Turystyczne” mogą aplikować zarejestrowane w Polsce organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki oraz inne jednostki, których jednym z celów lub zadań statutowych jest promocja turystyki.

Laureaci tytułu „Polska Marka Turystyczna”, będą mogli korzystać ze wsparcia Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych, np. udziału w targach i wydarzeniach promocyjnych w kraju i za granicą czy organizacji podróży studyjnych dla przedsiębiorców i mediów. Włączeni zostaną także w program przeznaczonych dla nich szkoleń i warsztatów.

Docelowo znak „Polska Marka Turystyczna” ma stać się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści będą brać go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży.

Laureatami pierwszej edycji projektu zostały Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński i Toruń.

Dodatkowe informacje

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×