Jak przygotować dobry opis obiektu noclegowego?

Dobry unikalny opis obiektu to dziś po prostu wymóg, warunek konieczny. Koniec kropka. Czy ktoś zdecyduje się na wybór naszej oferty, jeżeli ta jest niechlujnie zaprezentowana, brakuje informacji, zdjęć, a całość jest przygotowana byle jak? Z drugiej strony estetyczna i dobrze zaprojektowana graficznie wizytówka, ale wypełniona powielonymi, sztampowymi tekstami jakie można spotkać wszędzie, też nie działa zachęcająco.

Jak więc przygotować dobry opis obiektu noclegowego?

Zanim zaczniesz zmieniać swoją stronę i przygotowywać właściwy opis, musisz odpowiedzieć sobie na pytanie…

Kto jest Twoim odbiorcą?

Marketing wymaga – jak każde inne działanie – planowania i przygotowania. Nasz obiekt i oferowane przez nas usługi to produkt, a ten, tak jak każdy inny, wymaga dobrego i właściwie zaadresowanego przekazu.

Czy Twoi goście to rodziny z małymi dziećmi, nierzadko przyjeżdżające ze swoimi czworonożnymi przyjaciółmi? Czy przeciwnie, celujesz w bezdzietne pary, które znajdą u Ciebie spokój i ciszę? A może Twoi goście to amatorzy aktywnego spędzania czasu? Dopiero mając odpowiedzi na te pytania możemy iść dalej.

Content is King

Słyszałeś to już kiedyś? Tak, dobra treść to podstawa. Ale co to właściwie znaczy? Nie będziemy odkrywać Ameryki, sięgnijmy po sprawdzone recepty. Oto garść praktycznych porad:

– pisz prosto
– formułuj krótkie, precyzyjne zdania, oczywiście poprawne pod względem stylu, składni i ortografii
– nie przesadzaj z formą. Opisy wierszem, sięganie po kwieciste porównania, barokowe zdania… to może Ci się wydawać oryginalne, ale większość Twoich przyszłych gości raczej nie tego potrzebuje…
– zapomnij o zasadzie „kopiuj-wklej”. Nie sięgaj po gotowce, tekst powinien być oryginalny, unikatowy, po prostu Twój!

I jeszcze jedno. Unikalne teksty są lubiane także przez… roboty wyszukiwarek. Tak, tak! Nowe algorytmy wyszukiwarek zdecydowanie premiują treści unikalne, a nie powielone. Nie dość, że Twoja strona przekona gości, to będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. To też ważny argument!

Wyróżnij się lub zgiń!

Jeżeli prowadzisz obiekt noclegowy w atrakcyjnej turystycznie lokalizacji, to pewne jest, że nie jesteś jedyny. A zatem musisz się wyróżnić na tle konkurencji. Jak? Spisz swoje mocne strony. To może być coś, co dotyczy tylko Twojej oferty, ale może być też coś bardziej ogólnego, charakterystycznego dla miejscowości, okolicy czy regionu.

W pierwszym przypadku jest łatwiej. Zastanów się, co Cię wyróżnia, co jest Twoim atutem i co może przekonać do Ciebie gości, a potem dobrze to opisz! Czasami wokół tego przechodzisz obojętnie, ale dla gości może być istotne (piękny widok z werandy, prawdziwy kominek, przy którym wieczorem można porozmawiać; pokaz slajdów okraszony ciekawą opowieścią…).

A w tym drugim? Wyjątkowa architektura, tajemnicze pobliskie miejsca, z którymi związane są legendy i opowieści,  zabytki, a może niespotykane gdzie indziej atrakcje? Tylko pamiętaj, pewnie nie tylko Ty na to wpadłeś, postaraj się więc, aby Twój opis atrakcji był inny niż Twojej konkurencji.

Przeczytaj cały artykuł

Źródło: blog.eholiday.pl, data dostępu: 02.03.2016

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×