Jak wypromować własną ofertę turystyki wiejskiej?

Rywalizacja o turystę toczy się dzisiaj w internecie. Swój przepis na sukces w sieci zdradzili Krzysztof Rozpędowski z Villi Greta oraz Bartosz i Barbara Idczakowie prowadzący Lawendową Osadę. Oba miejsca zostały niedawno nagrodzone w konkursie „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”.

Do kogo kierujesz swoją ofertę?

Choćbyś nie wiadomo jak się starał, nie uda ci się zadowolić wszystkich. Warto określić sobie grupę, do jakiej kierujesz ofertę i podporządkować temu wystrój, infrastrukturę, a także działania marketingowe w internecie. Na wsi lubią wypoczywać rodziny z dziećmi, ale równie chętnie poza miasto organizowane są wyjazdy integracyjne dla pracowników firm.

Zbuduj własną stronę internetową

Strona internetowa to twoja wizytówka, którą oglądają potencjalni klienci trafiający z wyszukiwarki Google czy profili społecznościowych. To również miejsce, nad którym masz stuprocentową kontrolę – wyświetlanie treści nie zależy od często zmieniających się algorytmów Facebooka, nie grozi tobie również odpływ potencjalnych klientów do nowych platform społecznościowych. Zadbaj, aby była przyjazna w użytkowaniu i nowoczesna, a media (zdjęcia, filmy) zachęcały do odwiedzenia twojego miejsca.

Podchodź poważnie do komentarzy i uwag klientów

Nic tak nie cieszy jak zadowolony klient, który po wypoczynku wystawia najwyższą ocenę w opiniach Google czy na Facebooku. Jednak równie pożyteczne są krytyczne komentarze. Właściciele Villi Greta uważają je za jeden z najbardziej skutecznych sposobów na podnoszenie jakości swojej oferty.

Otwórz się na turystę z zagranicy

Do Polski przybywa coraz więcej turystów z zagranicy. Oprócz zwiedzania największych atrakcji w Warszawie, Krakowie czy Gdańsku poszukują oni również wypoczynku na wsi. Dzisiaj do Villi Greta w Dobkowie przyjeżdżają turyści z całego świata, a co trzeci klient jest z zagranicy. Dla właścicieli Lawendowej Osady przygoda z turystą zagranicznym była kolejnym etapem rozwoju – polscy klienci zaczęli polecać gospodarstwo swoim mieszkającym za granicą znajomym i w ten sposób dzisiaj na Kaszuby przyjeżdżają turyści z całej Europy.

Więcej wskazówek od laureatów konkursu „Na wsi najlepiej”, a także półgodzinny podcast znajdziesz na stronie konkursu.

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×