Jak zmniejszyć ciężar strony internetowej?

W przypadku stron internetowych, rozmiar ma znaczenie. Im mniejszy rozmiar zasobów strony, tym szybciej będzie się ona ładowała. Użytkownicy Internetu naprawdę zwracają na to uwagę.

Według badań przeprowadzonych przez Akamai, opóźnienie rzędu dwóch sekund może spowodować, że  znaczny odsetek odwiedzających opuści stronę. Z każdą kolejną sekundą wskaźnik porzuceń rośnie o 5,8%. Przedmiotem badań była strona oferująca streaming wideo, ale można bezpiecznie założyć, że czas oczekiwania ma duży wpływ na zachowanie internauty.

Warto również wspomnieć o tym, że Google przyznało, iż prędkość ładowania strony jest jednym z czynników wpływających na jej pozycję w rankingach wyszukiwarki. Jak wiadomo, prędkość wczytywania stron na urządzeniach mobilnych pozostawia jeszcze wiele do życzenia, więc na smartfonach i tabletach jeszcze trudniej załadować „ciężką” stronę. W tym artykule poznasz podstawowe techniki redukcji rozmiaru strony.

Czym jest rozmiar strony?

Rozmiar strony WWW, potocznie zwany też ciężarem, to suma rozmiarów elementów wykorzystanych do jej stworzenia, czyli plików tekstowych z kodem (np. .html, .php), wszystkich zdjęć, arkuszy stylów CSS i innych mediów. Według badań przeprowadzonych przez firmę Soasta, typowe strony internetowe ważą aktualnie nieco ponad 2 MB. Wszystko zależy od rodzaju prowadzonej działalności (dla przykładu, strony e-commerce zawierające sporo zdjęć będą naturalnie cięższe), lecz jeśli chcesz, żeby strona zapewniała optymalny czas wczytywania, postaraj się zrobić jak najlżejszą.

Przeczytaj cały artykuł i poznaj 5 sposobów na zredukowanie rozmiaru strony...

Autor:Wojciech Popiela - Project Manager, Grupa TENSE

Źródło: nowymarketing.pl, data dostępu: 27.10.2015

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×