Miasto pod znakiem… mistrza nożyczek

Stworzona w Sieradzu marka Open Hair, inspirowana postacią „fryzjera wszech czasów”, ma już pięć lat. Rozwija się festiwal i kawiarnia, wkrótce ruszy też galeria oraz muzeum Antoine’a Cierplikowskiego.

Zbliża się piąta edycja Sieradz Open Hair Festival i pięciolecie powołania przez władze Sieradza interesującej marki turystycznej Open Hair.

Jej konsekwentna realizacja przynosić ma rezultaty: blisko pół tysiąca publikacji rocznie w mediach ogólnopolskich i regionalnych, stale rosnąca liczba osób odwiedzających Open Hair Festival, a przede wszystkim większa rozpoznawalność Sieradza, regionu i patrona imprezy oraz miasta – Antoniego Cierplikowskiego.

Idea festiwalu, a także całej marki Open Hair, zbudowana została wokół postaci najbardziej znanego mieszkańca Sieradza – Antoniego Cierplikowskiego, zwanego „Antoinem de Paris” i „królem fryzjerów”. Sto lat temu wyruszył z rodzinnego miasta na podbój Paryża i Hollywood. Odniósł spektakularny sukces – czesał największe gwiazdy swojej epoki: Gretę Garbo, Brigitte Bardot, Josephine Baker, Edith Piaf, Betty Davis. Wśród jego klientek były królowe i żony prezydentów. Stworzył międzynarodowe imperium fryzjerskie, sprawił, że strzyżenie i układanie włosów zyskało rangę sztuki. I jak na artystę przystało był ekscentrykiem i wizjonerem. Jego nietuzinkowa biografia i światowa renoma sprawiły, że stał się idealnym kandydatem na patrona festiwalu i marki Sieradza.

Źródło: Dziennik Turystyczny, data dostępu 10.07.2013

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×