Ogródek w lokalu gastronomicznym

Ogródki gastronomiczne to świetny sposób na urozmaicenie oferty, a tym samym przyciągnięcie klientów do swojego lokalu. Coraz więcej właścicieli punktów gastronomicznych decyduje się na instalację ogródków w okresie wiosenno-letnim. Trzeba jednak pamiętać, że nie każdy może taki ogródek otworzyć.

Wiosna na stałe zagościła w naszym kraju, co sprzyja spotkaniom towarzyskim i miłemu spędzaniu czasu, zwłaszcza na świeżym powietrzu. Klienci barów i restauracji co roku z niecierpliwością czekają na lato. Pierwsze sezonowe ogródki można już zauważyć na początku kwietnia, a z ulic znikają dopiero w październiku. Oczywiście wszystko jest uzależnione od pogody, ale w tym roku wiosna przyszła dość szybko, dzięki czemu już teraz możemy spędzać przyjemny czas w gronie najbliższych pod parasolami.

O czym warto pamiętać?

Decydując się na otwarcie ogródka, właściciele punktów gastronomicznych powinni pamiętać, że najważniejszą kwestią jest odpowiednia ilość miejsca w pobliżu lokalu. Chodzi tutaj głównie o wystarczającą powierzchnię chodnika lub deptaka. Mimo, iż ogródek jest dla nich kuszącą propozycją, należy myśleć racjonalnie i mieć na uwadze realne szanse jego powstania.

- Decydując się na uruchomienie ogródka letniego, musimy mieć na uwadze, że ma to sens jedynie wtedy, gdy nasi klienci będą się w nim dobrze czuć i będą chcieli do niego wracać. Nie każdy lokal ma ciekawe zaplecze czy też odpowiednią ilość miejsca. W takim przypadku, lepiej zrezygnować z takiego przedsięwzięcia, bo zbyt duża chęć zysku może skończyć się tym, że nasi klienci stracą do nas zaufanie – mówi Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu sieci pizzerii Da Grasso, menedżer ds. rozwoju sieci.

Proces uruchomienia ogródka letniego

Założenie ogródka nie jest łatwym procesem, a właściciele lokali gastronomicznych muszą uzbroić się w cierpliwość. Nie wystarczy wystawić kilku krzeseł i stolików. Do postawienia ogródka przed restauracją czy pizzerią potrzebny jest szereg dokumentów. Na początek trzeba uzyskać wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego, a następnie przedstawić szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500. Kolejnym etapem jest stworzenie wizualizacji, opisu materiałów konstrukcyjnych i sposobu montażu. Potrzebny jest także projekt organizacji ruchu drogowego wraz z opiniami m.in. zarządu dróg i służb miejskich. Właściciel będzie też potrzebował zaświadczenia o wpisie do ewidencji gospodarczej lub KRS oraz opinię zespołu uzgodnienia dokumentacji dotyczącej infrastruktury technicznej.

Czytaj całość artykułu na Horecanet.pl

źródło: Horecanet.pl, data dostępu: 07.05.2014

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×