Podsumowanie konferencji "Turystyka a transformacja cyfrowa", zorganizowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, oraz Polską Organizację Turystyczną z okazji obchodów Światowego Dnia Turystyki.

Konferencja odbyła się w piątek, 28 września w Hotelu Turówka w Wieliczce.

Turystyka, jako najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź polskiej gospodarki, która wzbudza wielkie zainteresowanie, zarówno jeśli chodzi o turystykę krajową, jak i przyjazdową wymaga innowacji i tego, żeby się rozwijała. Myślę, że dyskusja o transformacji cyfrowej w turystyce jest niezwykle ważna. Dzisiejszy klient, który chce skorzystać z usług turystycznych, potrzebuje szybkiej, nowoczesnej informacji. Musimy sprostać ich wymaganiom - mówił, witając uczestników konferencji, Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka.

Prezes agencji Best Place - European Place Marketing Instytute, Adam Mikołajczyk, przedstawił wpływ cyfrowej rewolucji na branżę turystyczną.

Pobierz prezentację - Jutro to dziś, tyle, że jutro. Konsekwencje cyfrowej transformacji dla turystyki.

Rafał Szymanowski z T-Mobile Polska opowiedział wykorzystaniu big data w mieście, na przykładzie Kazimierza Dolnego. Wskazał, że wiele systemów ma na celu zwiększenie interaktywności i wydajności infrastruktury miejskiej oraz podniesienie świadomości mieszkańców.

Pobierz prezentację - Big Data w Smart City

O tym, jak Polska Organizacja Turystyczna wykorzystuje nowoczesne technologie opowiedział Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej w POT. Wskazał na takie projekty jak Turystyczne Mistrzostwa Blogerów, Na wsi najlepiej, czy Polska Zobacz Więcej - Polska za pół ceny.

Pobierz prezentację - Nowoczesne narzędzia promocji w działaniach Polskiej Organizacji Turystycznej

Projekt Otwarte dane plus będzie prowadzony w przyszłym roku. Przedstawił go zastępca dyrektora Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Dominik Borek. Projekt ten jest związany ze zmianami prawnymi wprowadzonymi przez Ustawę o imprezach turystycznych i PUT. Borek zapowiedział stworzenie Białej księgi obejmującej system promocji turystyki w Polsce, analizy opłat turystycznych i ekonomii współdzielenia.

Pobierz prezentację - Projekt "Otwarte Dane Plus" w turystyce

Dyrektor Śląskiej Organizacji Turystycznej, Agnieszka Sikorska opowiedziała o tym, jakie technologie wykorzystywane są przy promocji Śląska jako destynacji turystycznej.

Pobierz prezentację - MOBILNE ŚLĄSKIE - SYSTEM APLIKACJI MOBILNYCH Z ELEMENTAMI  WIRTUALNEJ I ROZSZERZONEJ RZECZYWISTOŚCI I GRYWALIZACJI

Innowacje wykorzystywane w udostępnianiu podziemi wielickich przedstawił Damian Konieczny, prezes Trasa Turystyczna sp. z o.o. Kopalnia Soli w Wieliczce.

Pobierz prezentację - Innowacje w slużbie tradycji – rola technologii w udostępnianiu zabytkowej Kopalni Soli Wieliczka

Nowe technologie w pracy linii lotniczej przybliżał Michał Fijoł, członek zarządu PLL LOT.

Magdalena Żelazowska z Polskiej Organizacji Turystycznej przybliżyła kampanię Visit Poland i opowiedziała o wizytach influencerów w Polsce. POT zaprosiła siedmiu youtuberów z takich krajów jak USA, Meksyk, Hiszpania, Wielka Brytania, Japonia i Kanada.

Pobierz prezentację - Wykorzystanie influencer marketingu w promocji turystyki na podstawie kampanii #visitpoland

 

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×