Prowadzisz działalność na wsi? Korzystaj z okazji, by się wypromować!

Jedną z akcji skierowanych do przedsiębiorców działających na obszarach wiejskich jest konkurs „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej” organizowany przez Polską Organizację Turystyczną. To doskonała okazja do zdobycia inspiracji i wymiany doświadczeń. Czy tytuł „Dobrej praktyki” w turystyce wiejskiej ma także wpływ na wzrost konkurencyjności?

O akcji „Na wsi najlepiej”

Jednym z działań promujących polską wieś w kraju i na świecie jest konkurs „Na wsi najlepiej”. W roku ubiegłym odbyła się pierwsza edycja, która zyskała pozytywny odzew ze strony przedsiębiorców, którzy zainwestowali w obszary wiejskie. Czemu akurat wieś? Polska wieś to rejony, które wciąż się rozwijają, a jednocześnie zachowują swój wyjątkowy klimat cechujący się gościnnością i sielską atmosferą.

Nasza, polska wieś jest przepiękna. Kiedy jeszcze nie byłam nigdzie poza granicami naszego kraju, miałam poczucie, że polska wieś jest „mała”, ale później, jak już zwiedziłam Włochy i inne kraje, stwierdziłam, że jednak Polska, a w szczególności wieś, jest fajna i jest w niej duży potencjał – mówi pani Elżbieta Kobus, właścicielka Zagrody Edukacyjnej „Kamez”.

Konkursu skierowany jest do mieszkańców wsi prowadzących działalność turystyczną, podmiotów prowadzących działalność turystyczną na wsi oraz regionalnych organizacji turystycznych, lokalnych organizacji turystycznych, administracji samorządowych, lokalnych grup działania, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz branży turystycznej. W tym roku odbyła się druga edycja, zainteresowani zgłaszali swoje obiekty w jednej z czterech kategorii: wypoczynek na wsi, wypoczynek u rolnika, oferta uzupełniająca wypoczynek na wsi oraz tradycyjna kuchnia polskiej wsi. Akcja została zrealizowana w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 realizowanej w ramach działania „Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”, współfinansowanego przez Unię Europejską.

Początek nowego

Druga edycja konkursu udowodniła, że polska wieś ma ogromny potencjał, a w ostatnich latach dynamicznie rozwija się turystyka czerpiąca z tego potencjału. Czy akcje takie jak „Na wsi najlepiej” są potrzebne? To mogą zweryfikować sami laureaci:

To ogromna szansa dla naszego obiektu. Stoimy właśnie w przededniu zwiększonego zainteresowania potencjalnych gości. Myślę, że z czystej ciekawości będą chcieli przyjechać, odwiedzić, sprawdzić „w realu” jak wygląda nasze gospodarstwo, co oferujemy. Zwycięstwo sprawiło nam niewyobrażalną radość, stanowi jakby podsumowanie naszej pracy i dowartościowanie jej – mówi pani Katarzyna Siwiec, właścicielka Agroturystyki Pod Jabłonią.

Jestem dumna z tego, że mogłam być wśród laureatów. To jest bardzo ważna nagroda – dodaje pani Grażyna Zaremba-Szuba, właścicielka Dworku Tradycja.

Konkursy promujące polską wieś to coś cenniejszego niż same statuetki, to promocja obiektu w mediach tradycyjnych (prasa branżowa), jak i w nowych mediach (m.in. blogi influencerów biorących udział w akcji). Dzięki podjętym działaniom informacje o dobrych praktykach docierają do przedsiębiorców, stanowią inspirację dla branży turystycznej, ale również jawią się w umysłach turystów, jako miejsca warte sprawdzenia. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z laureatami dwóch edycji konkursu, szczegółowe opisy obiektów znajdują się na stronie nawsinajlepiej.travel.polska, tam również zamieszczane są informacje o aktualnych akcjach i konkursach. Kto wie, może w przyszłym roku, to Wasza działalność znajdzie się na liście  laureatów!

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×