Za dwa lata siatkarski mundial – zyska sześć polskich miast

Za dwa lata, na przełomie listopada i grudnia 2014 roku, w sześciu polskich miastach – Bydgoszczy, Katowic, Krakowa, Łodzi, Sopotu i Wrocławia – odbędą się 18. Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn. Będzie to pierwszy w historii siatkarski mundial rozgrywany w Polsce.

Wezmą w nim udział 24 czołowe krajowe reprezentacje, które w sumie rozegrają 100 meczów.

Impreza tej rangi to dla miast-gospodarzy dodatkowa okazja do promocji na całym świecie.

Turniej zostanie rozegrany pod patronatem Międzynarodowej Federacji Piłki Siatkowej (FIVB), głównym organizatorem będzie Polski Związek Piłki Siatkowej. Imprezę współfinansują również miasta-gospodarze oraz telewizja Polsat.

„Każde miasto aby wspomóc organizację tej imprezy przeznacza określoną kwotę na to, żeby się dobrze promować na MŚ i pomoc w organizacji. I takie pieniądze zostały już częściowo wpłacone”, tłumaczy Mirosław Przedpełski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

Trwa opracowywanie specjalnego programu promocyjnego, który to właśnie umożliwi. W promocję imprezy i miast-gospodarzy mają się włączyć także Polska Organizacja Turystyczna i FIVB, informuje agencja Newseria.

„Na kwestie związane z pobytem drużyn, hotelami, organizacją imprez pieniądze są, ale zawsze marzyłem, aby przy tej okazji zorganizować duży program promocyjny. Można to zrobić szeroko- na całym świeci, lecz wtedy potrzeba olbrzymiej ilości pieniędzy. Ale można też zrobić na mniejszą skalę i mniejszym nakładem. W tej chwili staramy się o pieniądze w różnych źródłach, aby ten program promocyjny realizować”, mówi Newserii prezes PZPS.

przedpeskiMirosław Przedpełski nie ma wątpliwości, że na takim partnerstwie da się zarobić. Przekonuje, że dotychczasowi sponsorzy współpracę z PZPS bardzo sobie chwalą. To m.in. zasługa tego, że popularność siatkówki stale rośnie. Świadczy o tym coraz większa frekwencja na meczach, rosnąca liczba godzin transmisji telewizyjnych i ich wartość medialna, która przewyższa już nawet piłkę nożną.

– Proszę zapytać Polkomtel, a teraz Orlen, dlaczego inwestują w siatkówkę. To się zwraca. Choć dla miast nie jest wyliczone, jakie dokładnie pieniądze mogą otrzymać, to jestem przekonany, że zwrot na pewno będzie bardzo duży. Mamy specjalną umowę z Polską Organizacją Turystyczną. Federacja Światowej Siatkówki na pewno się włączy i myślę, że Europejska Federacja też – zapewnia Mirosław Przedpełski.

Prezes PZPS wielokrotnie podkreślał, że trzeba wykorzystać organizację mistrzostw do skutecznej promocji Polski w świecie. Dlatego chce przyciągnąć na mecze jak najwięcej kibiców z zagranicy. Warto przy tym pamiętać, że od prawie 40 lat w Europie Środkowo-Wschodniej nie było wydarzenia siatkarskiego tak wysokiej rangi.

Źródło: e-hotelarstwo, data dostępu 26.11.2012

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×