10 błędów na stronach www, które zrażają klientów
Spójrz na stronę internetową twojej restauracji oczami swoich klientów. Zobacz najczęściej popełniane błędy, przez które możesz ich tracić. Brak godzin otwarcia lokalu czy skomplikowana nawigacja może na dobre odstraszyć odwiedzających.
1. Brak danych kontaktowych
Brak adresu czy numeru telefonu lub zbyt długa droga do ich znalezienia zniechęca Klientów. Czy będą w stanie trafić do Twojej restauracji, skoro błądzą po stronie internetowej?
2. Brak godzin otwarcia
Tak cenna informacja nie może zostać pominięta. Klienci muszą wiedzieć, kiedy Twoja restauracja jest otwarta i w jakich godzinach realizuje dostawy. Dzięki temu unikną rozczarowania.
3. Brak menu
Bez niego strona internetowa restauracji jest bezużyteczna. Zamieszczanie menu w formacie do pobrania nie rozwiązuje problemu.
4. Brak cen
Jest menu, ale nie ma cen. Z punktu widzenia klientów to jedna z bardziej irytujących sytuacji. Czy twoi dostawcy też ukrywają przed tobą informacje o kosztach? No właśnie.
5. Brak zdjęć
O ile w niektórych branżach nie ma to zbyt dużego znaczenia, to w przypadku restauracji apetyczne zdjęcia potraw są bardzo ważne. Znasz powiedzenie o “jedzeniu oczami” ?
6. Muzyka w tle
Zwykle zbyt głośna, jednostajna, a na dodatek nie można jej wyłączyć. Chcesz testować cierpliwość swoich klientów? Stanowczo odradzamy.
7. Skomplikowana nawigacja
Dla klientów pierwszy kontakt ze stroną internetową twojej restauracji jest jak zwiedzanie obcego miasta. Muszą wiedzieć, jak się po niej poruszać.
8. Ściana tekstu
Użytkownicy szukają bardzo konkretnych informacji. Czy historia twojego biznesu jest tak samo interesująca dla twoich klientów, jak dla Ciebie?
9. Wygląd strony niespójny z marką restauracji
Każda restauracja ma swój niepowtarzalny klimat i charakter. Pomyśl o projektowaniu oprawy graficznej jak o urządzaniu wnętrza.
10. Niedostosowanie do urządzeń przenośnych
Nieprawidłowe wyświetlanie strony www na tabletach czy smartfonach to powszechny problem. Nie ignoruj swoich klientów. Liczba użytkowników urządzeń mobilnych stale rośnie.
Źródło: horecanet.pl, data dostępu 12.08.2013