Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny

Polska Organizacja Turystyczna podejmuje działania zmierzające z jednej strony do stymulacji rozwoju profesjonalnego produktu turystycznego, z drugiej zaś do jego promocji w kraju i za granicą. Jednym z takich działań jest organizacja konkursu na najlepszy polski produkt turystyczny.

Konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych.

Pierwszy Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny zorganizowany został w 2003 r. W 2008 roku VI edycja Konkursu przebiegała według nowych zasad regulaminowych. Po raz pierwszy przyznany został Złoty Certyfikat POT. Pretendować do tej nagrody mogły produkty nagrodzone Certyfikatem w latach ubiegłych. Członkowie Kapituły wybierając laureata oceniali w tym przypadku konsekwentne i twórcze rozwinięcie działalności. Wszystkie certyfikowane produkty objęte zostały programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Z kolei zdobywca Złotego Certyfikatu - programem specjalnym, którym jest sfinansowana przez Polską Organizację Turystyczną profesjonalna kampania promocyjna wartości sto tysięcy złotych.

Dotychczas zdobywcami Złotego Certyfikatu były: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego, Kanał Augustowski-Szlak Papieski, Łódzka Manufaktura, Festiwal Przystanek Woodstock, Szlak Orlich Gniazd, Szlak Architektury Drewnianej i Park Nauki i Rozrywki Krasiejów, Kopalnia Złota i Średniowiecznego Parku Techniki w Złotym Stoku, Święto Szlaku Zabytków Techniki Industriada oraz Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, Muzeum Powstania Warszawskiego. W 2019 roku laur Złotego Certyfikatu trafił do Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach.

Prezentacja wszystkich laureatów znajduje się na Narodowym Portalu Turystycznym certyfikaty.polska.travel. oraz na  stronie: www.polskapodajdalej.pl.

Aplikacja do zgłoszenia w konkursie znajduje się na stroniehttps://konkurs.pot.gov.pl/konkurs/

UWAGA: zgłoszenia do konkursu zgodnie z załączonym regulaminem są przyjmowane wyłącznie od Regionalnych Organizacji Turystycznych.

Konkurs wchodzi w skład działań Działu Krajowego Departamentu Marketingu POT.

Kontakt: konkurs@pot.gov.pl

 

 

 

Polska Organizacja Turystyczna rozpoczyna nabór do tegorocznej edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny. Jego zwycięzcy otrzymają prestiżowe Certyfikaty POT. Właśnie wystartował etap regionalny. Czekamy na zgłoszenia!

Celem konkursu jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie i przyjazne turystom. Co roku kapituła konkursu zwraca szczególną uwagę na dostępność produktu turystycznego oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacji w jego rozwoju.

O Certyfikaty POT mogą obiegać następujące produkty: wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych – impreza turystyczna, obiekt, szlak, miejsce – obszar.

Nagrody przyznawane są w 4 kategoriach:

  • Certyfikat POT
  • Złoty Certyfikat POT
  • Certyfikat Internautów
  • Certyfikat Specjalny

Najbardziej prestiżowym wyróżnieniem, którego wybór wzbudza najwięcej emocji, jest Złoty Certyfikat. Kapituła konkursu może go przyznać produktowi turystycznemu najwcześniej po trzech latach od daty przyznania Certyfikatu POT. W 2019 r. Złoty Certyfikat POT otrzymała Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach. W 2020 r. konkurs nie odbył się ze względu na pandemię.

Jury wybiera również Certyfikat Specjalny. Nagroda ta dedykowana jest produktom, które na rynku są stosunkowo krótko, bo mniej niż dwa lata, ale drzemie w nich duży potencjał.
Głos w konkursie POT mają także użytkownicy sieci i mediów społecznościowych. Na jesieni będą mogli oni ocenić wskazane produkty w konkursie Certyfikat Internautów. Głosowanie odbędzie się na stronie www.polska.travel.

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 150 tys. złotych. Dotychczasowi laureaci konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej prezentowani są na Narodowym Portalu Turystycznym certyfikaty.polska.travel.

Etapy konkursu:

  • Etap I – regionalny: 6.07-30.09.2021 r.
    (POT przyjmuje zgłoszenia od ROT-ów drogą online do 30.09.2021 r.)
  • Etap II – ogólnopolski: 1-22.10.2021 r.
  • Ceremonia wręczenia Certyfikatów: listopad/grudzień 2021 r. (stacjonarnie lub w trybie online w zależności od sytuacji pandemicznej).

Powyższe terminy w uzasadnionych przypadkach mogą zostać zmienione.

Do konkursu można zgłaszać się już teraz! Więcej informacji na stronie: konkurs.pot.gov.pl/konkurs

Po raz siedemnasty zostały przyznane Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej – najważniejsze nagrody w branży turystycznej. Polska Organizacja Turystyczna podczas uroczystej gali w Warszawie wyróżniła 13 produktów turystycznych. Złoty Certyfikat 2019, czyli „turystycznego Oscara” otrzymała Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach. 

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne są objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej w ramach kampanii Odpoczywaj w Polsce. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna realizowana przez POT o wartości 150 tys. złotych. Certyfikaty POT mogą otrzymać następujące produkty turystyczne: wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych – impreza turystyczna, obiekt, szlak, miejsce – obszar.

Jak co roku, kapituła przyznała dziesięć Certyfikatów POT, a także Certyfikat Specjalny, którym nagrodzone mogą być jedynie mało znane, istniejące na rynku nie dłużej niż dwa lata produkty turystyczne. Laureatem tej drugiej nagrody zostało Centrum Edukacji Lotniczej Kraków Airport, które jest unikatowym ośrodkiem edukacyjnym przybliżającym zasady funkcjonowania lotniska oraz jego organizację. Turyści natomiast w ogólnopolskim głosowaniu zdecydowali, że Certyfikat Internautów otrzymają w tym roku Perspektywy – 9 Hills Festival, czyli trzydniowe spotkanie ze sztuką w murach średniowiecznego Chełmna.

Najważniejszą nagrodą jest jednak Złoty Certyfikat, który może otrzymać jedynie produkt nagrodzony we wcześniejszych latach zwykłym Certyfikatem POT. W tej kategorii kapituła bierze pod uwagę jedynie laureatów sprzed trzech lub więcej lat. „Turystycznego Oscara” w 2019 r. zdobyła Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach. Rywalizacja była bardzo zacięta bo do Złotego Certyfikatu nominowane były inne doskonałe produkty, tj. Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN i Green Velo Wschodni Szlak Rowerowy.

Posiadanie Certyfikatu POT jest cenną nagrodą – prestiżowo i wizerunkowo. Posiada też wartości praktyczne. Podnosi rangę produktu turystycznego, wzmacnia jego pozycję w oczach klientów. Odgrywa rolę marketingowego atutu w prowadzonych kampaniach promocyjnych. 

Zabytkowa Kopalnia Srebra – zdobywca Złotego Certyfikatu POT 2019 (www.kopalniasrebra.pl)

Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach to unikatowa atrakcja turystyczna na skalę europejską. Jest to jedyna w Polsce podziemna trasa turystyczna umożliwiająca zwiedzanie podziemi dawnej kopalni kruszcówsrebronośnych. Długość trasy turystycznej w Kopalni Srebra to 1740 metrów, z czego większość pokonuje się pieszo, a 270 metrów przepływa się łodziami podziemną sztolnią. Od 2014 roku Kopalnia dołączyła do Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Przemysłowego (ERIH) jako tak zwany Punkt Kotwiczny. Trzy lata później została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO jako jeden z obiektów wpisu o nazwie: Kopalnia rud ołowiu, srebra i cynku wraz z systemem gospodarowania wodami podziemnymi w Tarnowskich Górach

Certyfikaty POT 2019 zdobyli: 

Centrum Nauki i Techniki EC1 (www.ec1lodz.pl)

ENOTarnowskie (www.enotarnowskie.pl)

PGE Narodowy (www.pgenarodowy.pl)

Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku (www.muzeum1939.pl)

Muzeum Emigracji w Gdyni (www.polska1.pl)

Park Etnograficzny Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku (www.skansen.mblsanok.pl)

Światowy Geopark UNESCO Łuk Mużakowa (www.geopark.muzakowski.pl)

Twierdza Srebrna Góra (www.forty.pl)

Zamek Czocha (www.zamekczocha.com)

Zamek Książ w Wałbrzychu (www.ksiaz.walbrzych.pl)

Certyfikat Specjalny – Centrum Edukacji Lotniczej Kraków Airport (www.krakowairport.pl)

Certyfikat Internautów – Perspektywy – 9 Hills Festival (www.9hf.pl)

Wyróżnienia:

Winnica Dwórzno - Mazowiecka Toskania (www.winnica.dworzno.pl)

Perspektywy - 9 Hills Festival (www.9hf.pl)

Mazury AirShow (www.mazuryairshow.pl)

Rozpoczynamy nabór do tegorocznej edycji konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny. W pierwszym etapie właściciele i zarządcy produktów mogą zgłaszać swoje oferty do regionalnych organizacji turystycznych.

Polska Organizacja Turystyczna od 17 lat co roku prowadzi konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny. Jego celem jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez promowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie, przyjazne turystom i dają wiele możliwości spędzenia wolnego czasu. Przy ocenie kandydatur brane są pod uwagę między innymi dostępność dla turysty, wykorzystanie nowoczesnych technologii czy innowacyjność w rozwoju produktów.

Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej stanowią rekomendację i gwarancję usług na najwyższym poziomie. Mogą o nie starać się zarówno obiekty, szlaki czy miejsca, jak również cykliczne wydarzenia i imprezy turystyczne. Zachęcam wszystkich przedsiębiorców i włodarzy, aby zgłaszali swoje produkty turystyczne do konkursu – powiedział prezes POT Robert Andrzejczyk.

Produkty turystyczne zgłoszone do konkursu ubiegają się o jeden z czterech rodzajów Certyfikatów. Najbardziej prestiżowym, którego wybór wzbudza najwięcej emocji, jest Złoty Certyfikat, który może otrzymać produkt turystyczny nie wcześniej niż po upływie trzech lat od daty otrzymania Certyfikatu POT. Co roku przyznawanych jest aż 10 Certyfikatów POT, dla produktów które spełniają wszelkie kryteria oceny i są na rynku dłużej niż dwa lata. Od ubiegłego roku kapituła konkursowa może także wyróżnić Certyfikatem Specjalnym produkty turystyczne, które są na rynku krócej niż przez dwa lata, ale już mają duży potencjał. Głos w konkursie POT mają także użytkownicy sieci i mediów społecznościowych. Tworzą oni co roku rodzaj ogólnopolskiej kapituły konkursowej. Kierując się subiektywną oceną i wrażeniami po odwiedzeniu danych miejsc, w głosowaniu internetowym wybierają jeden produkt, który otrzymuje Certyfikat Internautów.

Pierwszy etap konkursu trwać będzie do 10 września, do tego dnia regionalne organizacje turystyczne mają czas, by desygnować swoich kandydatów do etapu ogólnopolskiego. Terminy składania zgłoszeń do ROT-ów mogą być inne dla każdego regionu. O dokładnym terminie rozpoczęcia i zakończenia etapu regionalnego decydują poszczególne regionalne organizacje turystyczne. Do I etapu konkursu będzie można zgłaszać produkty turystyczne przez stronę: https://konkurs.pot.gov.pl/konkurs/ – powiedział Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej w POT i przewodniczący kapituły konkursu.

Posiadanie Certyfikatu POT jest cenną nagrodą – prestiżowo i wizerunkowo. Posiada też wartości praktyczne. Podnosi rangę produktu turystycznego, wzmacnia pozycję w ofertach dla klientów. Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 150 tys. złotych.

W ubiegłym roku laureatem głównej nagrody zostało Muzeum Powstania Warszawskiego, zgłoszone przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną. Wszystkich nagrodzonych w konkursie Polskiej Organizacji Turystycznej można poznać na Narodowym Portalu: https://polska.travel/pl/zobacz-koniecznie/certyfikowane

Pobierz regulamin Konkursu

Certyfikaty POT 2018 – najważniejsza nagroda w branży – zostały przyznane po raz szesnasty. Polska Organizacja Turystyczna podczas uroczystej gali w hotelu Renaissance Warsaw Airport wyróżniła 13 produktów turystycznych. Złoty Certyfikat 2018, czyli „turystycznego Oscara” otrzymało Muzeum Powstania Warszawskiego.

Celem konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej. POT nagradza produkty, które wyróżniają się na tle branży i dają turystom wiele możliwości na spędzenie wolnego czasu w ciekawy sposób.

– Już po raz szesnasty Polska Organizacja Turystyczna wyróżniła atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne produkty turystyczne. Cieszę, że z roku na rok poziom zgłoszeń jest coraz wyższy i mamy coraz więcej do zaoferowania zarówno turystom krajowym, jak i odwiedzającym nasz kraj gościom zza granicy. Konkurs, poza promocją nagrodzonych atrakcji, jest także formą docenienia ciężkiej pracy pasjonatów, którzy je tworzą – mówił Witold Bańka, minister sportu i turystyki podczas gali.

Jak co roku, kapituła przyznała dziesięć Certyfikatów POT, a turyści w ogólnopolskim głosowaniu zdecydowali, że Certyfikat Internautów otrzyma Frontem do Wolności. Łabiszyńskie Spotkania z Historią. Najważniejszą nagrodą jest jednak Złoty Certyfikat, który może otrzymać jedynie produkt nagrodzony we wcześniejszych latach zwykłym Certyfikatem POT. W tej kategorii kapituła bierze pod uwagę jedynie laureatów sprzed trzech lub więcej lat. „Turystycznego Oscara” w 2018 r. zdobyło Muzeum Powstania Warszawskiego, miejsce szczególne na turystycznej mapie stolicy. Do Złotego Certyfikatu nominowani byli także: Centrum Słowian i Wikingów w Wolinie oraz Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach.

W tym roku polska narodowa organizacja turystyczna zdecydowała się na stworzenie jeszcze jednego rodzaju wyróżnienia. Powstał Certyfikat Specjalny, którym nagrodzone mogą być jedynie mało znane, istniejące na rynku nie dłużej niż dwa lata produkty turystyczne. Pierwszy w historii Certyfikat Specjalny otrzymało Muzeum Mleka w Grajewie. To interaktywny, nowoczesny obiekt, w którym można się dowiedzieć, jaką drogę przechodzi mleko zanim trafi na sklepowe półki.

– Atrakcje, które wyróżniamy w konkursie na najlepszy produkt turystyczny, są naprawdę wyjątkowe i zasługują na to, by dowiedzieli się o nich turyści z całego świata. Konkurs poza aspektem promocyjnym, ma także na celu pokazanie praktyk i wzorców, z których może korzystać cała branża. Wierzę, że dzięki temu powstaną kolejne fascynujące miejsca na mapie turystycznej Polski. Zwycięzcom serdecznie gratuluję – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne są objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna realizowana przez POT o wartości 150 tys. złotych. Certyfikaty POT mogą otrzymać następujące produkty turystyczne: wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych – impreza turystyczna, obiekt, szlak, miejsce – obszar.

Posiadanie Certyfikatu POT jest cenną nagrodą – prestiżowo i wizerunkowo. Posiada też wartości praktyczne. Podnosi rangę produktu turystycznego, wzmacnia jego pozycję w oczach klientów. Odgrywa rolę marketingowego atutu w prowadzonych kampaniach promocyjnych.

Muzeum Powstania Warszawskiego – zdobywca Złotego Certyfikatu 2018

(www.1944.pl)

Jak opowiadać o przeszłości, by przekaz trafiał do współczesnego odbiorcy? Muzeum Powstania Warszawskiego łączy przeszłość ze współczesnością, miejsce pamięci z innowacyjną ekspozycją. To miejsce, w którym za pomocą multimediów, odtworzono atmosferę powstańczej stolicy. W niepowtarzalny sposób oddziałuje na odwiedzających obrazem, światłem i dźwiękiem – pomaga zrozumieć historię. Muzeum Powstania Warszawskiego jest jednym z tych, które nowoczesnymi środkami przekazu zakorzenia wydarzenia sprzed lat we współczesnej świadomości narodowej. To jedna z najczęściej odwiedzanych atrakcji przez turystów krajowych. Muzeum zlokalizowane jest w zabytku architektury przemysłowej.

Certyfikaty POT 2018 zdobyli:

Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis (www.hydropolis.pl)

Hevelianum (www.hewelianum.pl/)

Kompleks Sztolnia Królowa Luiza (www.sztolnialuiza.pl/)

Lawendowa Osada i Zagroda Edukacyjna Lawendowej Osady (www.lawendowaosada.pl/)

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie (www.wilanow-palac.pl/)

Muzeum Pałac w Rogalinie (www.rogalin.mnp.art.pl/)

Ski-Raft Spływy Pontonowe Bardo (https://www.ski-raft.pl/)

Spływ przełomem Dunajca (www.flisacy.pl/)

Stare Kino Cinema Residence (www.cinemahotel.pl/)

Zamek Moszna (www.moszna-zamek.pl/)

Certyfikat Specjalny – Muzeum Mleka w Grajewie (www.muzeummleka.pl)

Certyfikat Internautów – Frontem do Wolności. Łabiszyńskie Spotkania z Historią (http://labiszyn.pl/artykuly/162/labiszynskie-spotkania-z-historia)

Wyróżnienie – Ster na Bydgoszcz (www.sternabydgoszcz.pl/)

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×