Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny

Polska Organizacja Turystyczna podejmuje działania zmierzające z jednej strony do stymulacji rozwoju profesjonalnego produktu turystycznego, z drugiej zaś do jego promocji w kraju i za granicą. Jednym z takich działań jest organizacja konkursu na najlepszy polski produkt turystyczny.

Konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych.

Pierwszy Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny zorganizowany został w 2003 r. W 2008 roku VI edycja Konkursu przebiegała według nowych zasad regulaminowych. Po raz pierwszy przyznany został Złoty Certyfikat POT. Pretendować do tej nagrody mogły produkty nagrodzone Certyfikatem w latach ubiegłych. Członkowie Kapituły wybierając laureata oceniali w tym przypadku konsekwentne i twórcze rozwinięcie działalności. Wszystkie certyfikowane produkty objęte zostały programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Z kolei zdobywca Złotego Certyfikatu - programem specjalnym, którym jest sfinansowana przez Polską Organizację Turystyczną profesjonalna kampania promocyjna wartości sto tysięcy złotych.

Dotychczas zdobywcami Złotego Certyfikatu były: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego, Kanał Augustowski-Szlak Papieski, Łódzka Manufaktura, Festiwal Przystanek Woodstock, Szlak Orlich Gniazd, Szlak Architektury Drewnianej i Park Nauki i Rozrywki Krasiejów, Kopalnia Złota i Średniowiecznego Parku Techniki w Złotym Stoku, Święto Szlaku Zabytków Techniki Industriada oraz Żywe Muzeum Piernika w Toruniu. W 2018 roku laur Złotego Certyfikatu trafił do Muzeum Powstania Warszawskiego.

Prezentacja wszystkich laureatów oraz aplikacja do zgłoszenia w konkursie znajduje się na stronie: www.polskapodajdalej.pl

UWAGA: zgłoszenia do konkursu zgodnie z załączonym regulaminem są przyjmowane wyłącznie od Regionalnych Organizacji Turystycznych.

Konkurs wchodzi w skład działań Departamentu Promocji Turystyki Krajowej.

Kontakt: dptk@pot.gov.pl

Do pobrania - regulamin konkursu

 

Rozpoczęła się XVI edycja konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na Najlepszy Produkt Turystyczny. Liczba tych, którym przyznany został Certyfikat POT daleko przekroczyła drugą setkę.

Polska Organizacja Turystyczna od ponad 16 lat prowadzi konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny. Celem konkursu jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie, przyjazne turystom i dające wiele możliwości spędzenia w ciekawy sposób wolnego czasu.

Konkurs organizowany wspólnie przez POT i regionalne organizacje turystyczne, zyskuje z roku na rok na znaczeniu. Prestiżowym, ale i gospodarczym. Stanowi istotny elementem budowy wizerunku turystycznej marki produktowej. Z danych Pracowni Badań Społecznych wynika, że wzrasta rozpoznawalność Certyfikatów POT wśród Polaków. Ten wysoki poziom zobowiązuje Polską Organizacje Turystyczną i regionalne organizacje turystyczne do dostosowywania zasad konkursu do wymagań jakości rekomendowanych Certyfikatem POT produktów turystycznych, czego oczekują ich nabywcy.

Nie trzy, jak dotąd, ale cztery rodzaje Certyfikatów

Przypomnijmy. Certyfikaty POT przyznawane są produktom turystycznym w pięciu kategoriach. Wydarzenie cykliczne; Pakiet usług turystycznych – Impreza turystyczna; Obiekt; Szlak; Miejsce – obszar. Produkty turystyczne zgłoszone do konkursu ubiegają się o cztery rodzaje Certyfikatów. Najbardziej prestiżowym, którego wybór wzbudza najwięcej emocji jest Złoty Certyfikat, który może otrzymać produkt turystyczny nie wcześniej niż po upływie trzech lat od daty otrzymania Certyfikatu POT.

 

Certyfikaty POT 2018 – najważniejsza nagroda w branży – zostały przyznane po raz szesnasty. Polska Organizacja Turystyczna podczas uroczystej gali w hotelu Renaissance Warsaw Airport wyróżniła 13 produktów turystycznych. Złoty Certyfikat 2018, czyli „turystycznego Oscara” otrzymało Muzeum Powstania Warszawskiego.

Celem konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej. POT nagradza produkty, które wyróżniają się na tle branży i dają turystom wiele możliwości na spędzenie wolnego czasu w ciekawy sposób.

– Już po raz szesnasty Polska Organizacja Turystyczna wyróżniła atrakcyjne, nowatorskie i przyjazne produkty turystyczne. Cieszę, że z roku na rok poziom zgłoszeń jest coraz wyższy i mamy coraz więcej do zaoferowania zarówno turystom krajowym, jak i odwiedzającym nasz kraj gościom zza granicy. Konkurs, poza promocją nagrodzonych atrakcji, jest także formą docenienia ciężkiej pracy pasjonatów, którzy je tworzą – mówił Witold Bańka, minister sportu i turystyki podczas gali.

Jak co roku, kapituła przyznała dziesięć Certyfikatów POT, a turyści w ogólnopolskim głosowaniu zdecydowali, że Certyfikat Internautów otrzyma Frontem do Wolności. Łabiszyńskie Spotkania z Historią. Najważniejszą nagrodą jest jednak Złoty Certyfikat, który może otrzymać jedynie produkt nagrodzony we wcześniejszych latach zwykłym Certyfikatem POT. W tej kategorii kapituła bierze pod uwagę jedynie laureatów sprzed trzech lub więcej lat. „Turystycznego Oscara” w 2018 r. zdobyło Muzeum Powstania Warszawskiego, miejsce szczególne na turystycznej mapie stolicy. Do Złotego Certyfikatu nominowani byli także: Centrum Słowian i Wikingów w Wolinie oraz Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach.

W tym roku polska narodowa organizacja turystyczna zdecydowała się na stworzenie jeszcze jednego rodzaju wyróżnienia. Powstał Certyfikat Specjalny, którym nagrodzone mogą być jedynie mało znane, istniejące na rynku nie dłużej niż dwa lata produkty turystyczne. Pierwszy w historii Certyfikat Specjalny otrzymało Muzeum Mleka w Grajewie. To interaktywny, nowoczesny obiekt, w którym można się dowiedzieć, jaką drogę przechodzi mleko zanim trafi na sklepowe półki.

– Atrakcje, które wyróżniamy w konkursie na najlepszy produkt turystyczny, są naprawdę wyjątkowe i zasługują na to, by dowiedzieli się o nich turyści z całego świata. Konkurs poza aspektem promocyjnym, ma także na celu pokazanie praktyk i wzorców, z których może korzystać cała branża. Wierzę, że dzięki temu powstaną kolejne fascynujące miejsca na mapie turystycznej Polski. Zwycięzcom serdecznie gratuluję – powiedział Robert Andrzejczyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne są objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna realizowana przez POT o wartości 150 tys. złotych. Certyfikaty POT mogą otrzymać następujące produkty turystyczne: wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych – impreza turystyczna, obiekt, szlak, miejsce – obszar.

Posiadanie Certyfikatu POT jest cenną nagrodą – prestiżowo i wizerunkowo. Posiada też wartości praktyczne. Podnosi rangę produktu turystycznego, wzmacnia jego pozycję w oczach klientów. Odgrywa rolę marketingowego atutu w prowadzonych kampaniach promocyjnych.

Muzeum Powstania Warszawskiego – zdobywca Złotego Certyfikatu 2018

(www.1944.pl)

Jak opowiadać o przeszłości, by przekaz trafiał do współczesnego odbiorcy? Muzeum Powstania Warszawskiego łączy przeszłość ze współczesnością, miejsce pamięci z innowacyjną ekspozycją. To miejsce, w którym za pomocą multimediów, odtworzono atmosferę powstańczej stolicy. W niepowtarzalny sposób oddziałuje na odwiedzających obrazem, światłem i dźwiękiem – pomaga zrozumieć historię. Muzeum Powstania Warszawskiego jest jednym z tych, które nowoczesnymi środkami przekazu zakorzenia wydarzenia sprzed lat we współczesnej świadomości narodowej. To jedna z najczęściej odwiedzanych atrakcji przez turystów krajowych. Muzeum zlokalizowane jest w zabytku architektury przemysłowej.

Certyfikaty POT 2018 zdobyli:

Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis (www.hydropolis.pl)

Hevelianum (www.hewelianum.pl/)

Kompleks Sztolnia Królowa Luiza (www.sztolnialuiza.pl/)

Lawendowa Osada i Zagroda Edukacyjna Lawendowej Osady (www.lawendowaosada.pl/)

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie (www.wilanow-palac.pl/)

Muzeum Pałac w Rogalinie (www.rogalin.mnp.art.pl/)

Ski-Raft Spływy Pontonowe Bardo (https://www.ski-raft.pl/)

Spływ przełomem Dunajca (www.flisacy.pl/)

Stare Kino Cinema Residence (www.cinemahotel.pl/)

Zamek Moszna (www.moszna-zamek.pl/)

Certyfikat Specjalny – Muzeum Mleka w Grajewie (www.muzeummleka.pl)

Certyfikat Internautów – Frontem do Wolności. Łabiszyńskie Spotkania z Historią (http://labiszyn.pl/artykuly/162/labiszynskie-spotkania-z-historia)

Wyróżnienie – Ster na Bydgoszcz (www.sternabydgoszcz.pl/)

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×