

Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny
Polska Organizacja Turystyczna podejmuje działania zmierzające z jednej strony do stymulacji rozwoju profesjonalnego produktu turystycznego, z drugiej zaś do jego promocji w kraju i za granicą. Jednym z takich działań jest organizacja konkursu na najlepszy polski produkt turystyczny.
Konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych.
Pierwszy Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny zorganizowany został w 2003 r. W 2008 roku VI edycja Konkursu przebiegała według nowych zasad regulaminowych. Po raz pierwszy przyznany został Złoty Certyfikat POT. Pretendować do tej nagrody mogły produkty nagrodzone Certyfikatem w latach ubiegłych. Członkowie Kapituły wybierając laureata oceniali w tym przypadku konsekwentne i twórcze rozwinięcie działalności. Wszystkie certyfikowane produkty objęte zostały programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Z kolei zdobywca Złotego Certyfikatu - programem specjalnym, którym jest sfinansowana przez Polską Organizację Turystyczną profesjonalna kampania promocyjna wartości sto tysięcy złotych.
Dotychczas zdobywcami Złotego Certyfikatu były: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego, Kanał Augustowski-Szlak Papieski, Łódzka Manufaktura, Festiwal Przystanek Woodstock, Szlak Orlich Gniazd, Szlak Architektury Drewnianej i Park Nauki i Rozrywki Krasiejów, Kopalnia Złota i Średniowiecznego Parku Techniki w Złotym Stoku, Święto Szlaku Zabytków Techniki Industriada, Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, Muzeum Powstania Warszawskiego, Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach. W 2021 roku laur Złotego Certyfikatu trafił do Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis .
Prezentacja wszystkich laureatów znajduje się na Narodowym Portalu Turystycznym certyfikaty.polska.travel.
Aplikacja do zgłoszenia w konkursie znajduje się na stroniehttps://konkurs.pot.gov.pl/konkurs/
UWAGA: zgłoszenia do konkursu zgodnie z załączonym regulaminem są przyjmowane wyłącznie od Regionalnych Organizacji Turystycznych.
Konkurs wchodzi w skład działań Działu Krajowego Departamentu Marketingu POT.
Kontakt: konkurs@pot.gov.pl
18. edycja konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny - Certyfikaty POT 2021
Polska Organizacja Turystyczna zakończyła nabór do tegorocznej edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny. Jego zwycięzcy otrzymają prestiżowe Certyfikaty POT.
Celem konkursu jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie i przyjazne turystom. Co roku kapituła konkursu zwraca szczególną uwagę na dostępność produktu turystycznego oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacji w jego rozwoju.
O Certyfikaty POT mogą obiegać następujące produkty: wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych – impreza turystyczna, obiekt, szlak, miejsce – obszar.
Nagrody przyznawane są w 4 kategoriach:
- Certyfikat POT
- Złoty Certyfikat POT
- Certyfikat Internautów
- Certyfikat Specjalny
Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 150 tys. złotych. Dotychczasowi laureaci konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej prezentowani są na Narodowym Portalu Turystycznym certyfikaty.polska.travel.
Do konkursu zgłoszono zgodnie z regulaminem 49 produktów turystycznych, dziewięć do Złotego Certyfikatu i 14 do Certyfikatu Specjalnego. Łącznie odnotowano 72 zgłoszenia do etapu ogólnopolskiego.
Najważniejszą nagrodę - Złoty Certyfikat zdobyło Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis. Jest to unikatowe centrum wiedzy o wodzie, które łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą.
Kapituła przyznała również dziesięć Certyfikatów POT, a także jedno Wyróżnienie oraz Certyfikat Specjalny.
Prezes POT postanowił także uhonorować Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną za wyjątkowe zaangażowanie i aktywność w realizacji regionalnego etapu Konkursu.
Internauci w głosowaniu, które odbyło się za pośrednictwem Narodowego Portalu Turystycznego, za najlepszy produkt uznali Juromanię – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu będzie dedykowana kampania promocyjna o wartości 150 tys. złotych.
Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2021 roku otrzymały:
- Bajka Pana Kleksa w Katowicach
- Geopark Świętokrzyski
- Juromania - Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej
- Kolejkowo
- Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju
- Rogalowe Muzeum Poznania
- Twierdza Modlin
- Tykocin - Pomnik Historii
- ZielonyPonton.pl - Przygoda na Sanie
- Żywe Muzeum Obwarzanka
Wyróżnienie otrzymały:
- Anielskie Ogrody - ekologiczna akademia ogrodowa
Certyfikat Specjalny otrzymała:
- Ekspozycja „Podziemny Olkusz”
Certyfikat Internautów otrzymała:
- Juromania - Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej
Nominacje do Złotego Certyfikatu:
- Bałtowski Kompleks Turystyczny
- Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis
- Zamek jak z bajki
Złoty Certyfikat otrzymało:
- Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis
Więcej informacji o nagrodzonych produktach na stronie:https://certyfikaty.polska.travel/