Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny

Polska Organizacja Turystyczna podejmuje działania zmierzające z jednej strony do stymulacji rozwoju profesjonalnego produktu turystycznego, z drugiej zaś do jego promocji w kraju i za granicą. Jednym z takich działań jest organizacja konkursu na najlepszy polski produkt turystyczny.

Konkurs ma na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych oraz ich popularyzację, a także wspieranie inicjatyw regionalnych i lokalnych, których efektem jest tworzenie produktów turystycznych.

Pierwszy Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny zorganizowany został w 2003 r. W 2008 roku VI edycja Konkursu przebiegała według nowych zasad regulaminowych. Po raz pierwszy przyznany został Złoty Certyfikat POT. Pretendować do tej nagrody mogły produkty nagrodzone Certyfikatem w latach ubiegłych. Członkowie Kapituły wybierając laureata oceniali w tym przypadku konsekwentne i twórcze rozwinięcie działalności. Wszystkie certyfikowane produkty objęte zostały programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Z kolei zdobywca Złotego Certyfikatu - programem specjalnym, którym jest sfinansowana przez Polską Organizację Turystyczną profesjonalna kampania promocyjna wartości sto tysięcy złotych.

Dotychczas zdobywcami Złotego Certyfikatu były: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego, Kanał Augustowski-Szlak Papieski, Łódzka Manufaktura, Festiwal Przystanek Woodstock, Szlak Orlich Gniazd, Szlak Architektury Drewnianej i Park Nauki i Rozrywki Krasiejów, Kopalnia Złota i Średniowiecznego Parku Techniki w Złotym Stoku, Święto Szlaku Zabytków Techniki Industriada, Żywe Muzeum Piernika w Toruniu, Muzeum Powstania Warszawskiego, Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach, Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis, Kopalnia Guido i Sztolnia Królowa Luiza. W 2023 roku laur Złotego Certyfikatu trafił do Bieszczadzkich Drezyn Rowerowych.

Prezentacja wszystkich laureatów znajduje się na Narodowym Portalu Turystycznym https://www.polska.travel/category/certyfikaty-pot/

 

 

 

 

Polska Organizacja Turystyczna zakończyła nabór do tegorocznej edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny. Jego zwycięzcy otrzymają prestiżowe Certyfikaty POT.

Celem konkursu jest podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie i przyjazne turystom. Co roku kapituła konkursu zwraca szczególną uwagę na dostępność produktu turystycznego oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacji w jego rozwoju.

O Certyfikaty POT mogą obiegać następujące produkty: wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych – impreza turystyczna, obiekt, szlak, miejsce – obszar.

Nagrody przyznawane są w 4 kategoriach:

  • Certyfikat POT
  • Złoty Certyfikat POT
  • Certyfikat Internautów
  • Certyfikat Specjalny

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 150 tys. złotych. Dotychczasowi laureaci konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej prezentowani są na Narodowym Portalu Turystycznym certyfikaty.polska.travel.

Do konkursu zgłoszono zgodnie z regulaminem 49 produktów turystycznych, dziewięć do Złotego Certyfikatu i 14 do Certyfikatu Specjalnego. Łącznie odnotowano 72 zgłoszenia do etapu ogólnopolskiego.

Najważniejszą nagrodę -  Złoty Certyfikat zdobyło Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis. Jest to unikatowe centrum wiedzy o wodzie, które łączy walory edukacyjne z nowoczesną formą wystawienniczą.

Kapituła przyznała również dziesięć Certyfikatów POT, a także jedno Wyróżnienie oraz Certyfikat Specjalny.

Prezes POT postanowił także uhonorować Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną za wyjątkowe zaangażowanie i aktywność w realizacji regionalnego etapu Konkursu.

Internauci w głosowaniu, które odbyło się za pośrednictwem Narodowego Portalu Turystycznego, za najlepszy produkt uznali Juromanię – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu będzie dedykowana kampania promocyjna o wartości 150 tys. złotych.

Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2021 roku otrzymały:

  1. Bajka Pana Kleksa w Katowicach
  2. Geopark Świętokrzyski
  3. Juromania - Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej
  4. Kolejkowo
  5. Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju
  6. Rogalowe Muzeum Poznania
  7. Twierdza Modlin
  8. Tykocin - Pomnik Historii
  9. ZielonyPonton.pl - Przygoda na Sanie
  10. Żywe Muzeum Obwarzanka

Wyróżnienie otrzymały:

  • Anielskie Ogrody - ekologiczna akademia ogrodowa

Certyfikat Specjalny otrzymała:

  • Ekspozycja „Podziemny Olkusz”

Certyfikat Internautów otrzymała:

  • Juromania - Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej

 Nominacje do Złotego Certyfikatu:

  • Bałtowski Kompleks Turystyczny
  • Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis
  • Zamek jak z bajki

 Złoty Certyfikat otrzymało:

  • Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis

Więcej informacji o nagrodzonych produktach na stronie:https://certyfikaty.polska.travel/

 

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×