2,13 mln polskich turystów w Niemczech

Ubiegły rok było kolejnym rekordowym dla polskiej turystyki do Niemiec, choć dynamika wzrostu przyjazdów nieco zmalała. Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) w Warszawie podsumowała 2015 rok i przedstawiła plany na 2016.

Podczas konferencji prasowej DZT dyrektor Tomasz Pędzik przedstawił najważniejsze dane o przyjazdach zagranicznych do Niemiec w 2015 r. W okresie od stycznia do listopada naszych zachodnich sąsiadów odwiedziło 74,2 mln turystów z zagranicy, co stanowiło wzrost o 6 proc. w porównaniu z rokiem 2014. Dane te dotyczą kategoryzowanych obiektów noclegowych o pojemności powyżej 10 łóżek.

Najwięcej, bo 33,1 mln gości przybyło do Niemiec z krajów europejskich (+3,8 proc.), jednak za największą dynamikę wzrostu, bo aż 11,6 proc., odpowiadają goście spoza Starego Kontynentu.

Polacy nie stracili zainteresowania zwiedzaniem kraju za Odrą, w ubiegłym roku (pomiędzy styczniem a październikiem) Niemcy udzielili naszym turystom 2 125 242 noclegów, czyli o 2,4 proc. więcej niż w 2014. Aż osiem niemieckich landów zanotowało więcej niż 100 tysięcy noclegów z Polski.

DZT szacuje, że do 2030 r. liczba ta wzrośnie o 110 proc. i osiągnie 4,6 mln. Polska byłaby wtedy dziesiątym niemieckim rynkiem przyjazdowym na świecie i ósmym w Europie.

W 2016 roku Niemcy stawiają na promocję walorów przyrodniczych swojego kraju, zauważając, że dla 37 proc. turystów z zagranicy przyroda jest ważnym motywem podróży. Wśród gości odwiedzających Niemcy bardziej popularnym powodem odwiedzin są jedynie zabytki (39 proc.). Miasta i architekturę wymienia jako powód podróży 34 proc. turystów.Niemiecka przyroda jest najważniejszym walorem dla Holendrów, Belgów, Szwajcarów i właśnie Polaków.

DZT w swojej kampanii #EnjoyGermanNature przypomina, że Niemcy są unikatowym krajem pod względem bogactwa przyrodniczego, jego ochrony, a jednocześnie wykorzystania pod kątem turystyki. Aż 48 proc. powierzchni Niemiec to tereny chronione, co stawia ten kraj na drugim miejscu w światowym rankingu. 35 proc. powierzchni Niemiec należy do 130 parków przyrodniczych, jedna trzecia powierzchni kraju jest zalesiona.

Turyści znajdą w Niemczech ponad 200 tys. szlaków wędrówkowych, w tym ponad 500 szlaków o jakości premium i 105 zakwalifikowanych jako szlaki wysokiej jakości.

Wśród działań DZT na ten rok, takich jak roadshow dla branży turystycznej, kampanie outdoroowe, udział w targach i wyjazdy studyjne dla dziennikarzy, znajdzie się kampania wideo-bannerów poświęcona właśnie promocji walorów naturalnych Niemiec. Kampania ruszy już na wiosnę, w maju 2016 r.

Źródło: Polska Izba Turystyki, data dostępu: 27.02.2016

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×