Badanie Wonga Polska: Polacy chcą zwiedzić świat
Zdecydowana większość z nas (63 proc.) najchętniej przeznaczyłaby wolne dni na zwiedzanie nowych miejsc – wynika z badania „Wakacje Polaków” przeprowadzonego dla Wonga Polska. Do wyjazdów najczęściej inspirują nas znajomi oraz treści w mediach społecznościowych.
Blisko co drugi badany wskazuje, że główną inspiracją podróżniczą są dla niego znajomi. Kolejnym źródłem motywującym do wyjazdów są treści zamieszczane w mediach społecznościowych (taką odpowiedź wskazało 40 proc. ankietowanych), a na trzecim miejscu znalazły się prasa i telewizja (34 proc. badanych). Często wybieraną przez respondentów odpowiedzią były także blogi – pobudzają one chęć do zwiedzania świata u 27 proc. osób.
- Internetowi influencerzy są coraz bardziej obecni w naszym życiu codziennym. To od nich czerpiemy inspirację, co ugotować na obiad i jak urządzić salon. Naturalnym zjawiskiem jest więc, że przeglądając ich zdjęcia z dalekich wypraw, mamy od razu ochotę spakować walizki i udać się w podróż dookoła świata – komentuje Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu Wonga Polska, która 1,5 roku temu zrobiła przerwę w pracy i rok podróżowała po świecie.
Choć najchętniej przeznaczylibyśmy urlop na zwiedzanie nowych miejsc, o których dowiedzieliśmy się od znajomych czy z social mediów, 44 proc. z nas marzy również o wypoczynku na plażowym leżaku, wśród szumu fal. Co trzecia osoba, wybrałaby się w wolnym czasie na górską wędrówkę, a dla 28 proc. najlepszą formą spędzania urlopu byłyby aktywności sportowe.
Wakacje szyte na miarę
Na przestrzeni lat zmianie uległ sposób, w jaki organizujemy wyjazdy. Kiedyś to biura podróży były odpowiedzialne za dobranie idealnego kierunku podróży i zapewnienie wszelkich atrakcji na miejscu. Badanie „Wakacje Polaków” pokazuje, że już tylko 22 proc. z nas poszukuje inspiracji wyjazdowych u organizatorów turystyki. W dobie internetu rezerwacja lotu, czy noclegu stały się dużo prostsze. Dlatego tak łatwo odchodzimy od wakacji zorganizowanych i all inclusive, proponowanych przez biura podróży, na rzecz samodzielności. 53 proc. osób biorących udział w naszym badaniu, wskazało, że najczęściej zatrzymują się w wynajętych na własną rękę domach lub mieszkaniach.
49 proc. ankietowanych decyduje się na nocleg w hotelach, zaś 34 proc. najczęściej wybiera opcję budżetową, nocując w hostelach i schroniskach. Tylko 15 proc. ankietowanych korzysta z kempingów.
W podróży bez ograniczeń
Żeby udać się w wymarzoną podróż, często musimy oszczędzać przez długi czas. Nie oznacza to jednak, że na wyjazdach również jesteśmy ekonomiczni. Jak wynika z badania „Wakacje Polaków”, aż 75 proc. z nas w podróży żywi się na mieście, poznając przy tym lokalną kuchnię. Co trzecia osoba woli samodzielnie gotować, a 29 proc. ankietowanych deklaruje, że często zabiera ze sobą zapasy jedzenia z domu.
Podczas wyjazdów, nie oszczędzamy na atrakcjach. Tylko 10 proc. spośród osób biorących udział w badaniu, ogranicza się do korzystania z bezpłatnych rozrywek oferowanych na miejscu wypoczynku. Pozostałe 90 proc. jest skłonnych do płacenia za przyjemności.
Źródło: wonga.pl, korespondencja nadesłana 02.07.2019