Beacony odmienią programy lojalnościowe?

Popularne jeszcze niedawno modele programów lojalnościowych odchodzą dziś w zapomnienie. Oferowane w nich nagrody w formie darmowej kawy lub lunchu stały się mało atrakcyjne, a proces ich zdobywania przestał być ekscytujący, zamieniając się w uciążliwą czynność.

Czy to oznacza, że potencjał programów lojalnościowych wyczerpał się i nadchodzi ich zmierzch? Niekoniecznie. Dzięki technologii iBeacon można nareszcie zbliżyć się do klientów w przyjazny dla nich sposób, dostarczając im przy okazji nowych doświadczeń. Najlepiej tych nieprzeliczalnych na pieniądze.

Świat beaconów

Beacony to małe urządzenia o ogromnych możliwościach, pozwalające smartphone’om rozpoznawać kontekst sytuacji, w jakiej znalazł się w danej chwili właściciel telefonu. Umieszczone w dowolnym miejscu nadajniki emitują nieprzerwanie sygnał, który rozpoznawany jest przez aplikację mobilną i wywołuje w niej określone działanie. Sam przesył danych oparty jest na protokole Bluetooth Low Energy, co z jednej strony gwarantuje minimalne zużycie baterii u posiadaczy telefonów, a z drugiej zapewnia beaconowi dużą żywotność baterii. Co jednak najistotniejsze, opisana technologia sprawia, że smartphone’y stają się wreszcie prawdziwie mądrymi urządzeniami. Właściciel telefonu nie musi podejmować żadnego działania, by otrzymać dodatkową korzyść, wystarczy sam fakt, że znalazł się w pobliżu odpowiedniego nadajnika. Beacony otwierają w ten sposób zupełnie nowe możliwości zbliżenia marek do klientów, nieograniczone niczym poza wyobraźnią korzystających z tego systemu.

Podstawowe fakty o technologii iBeacon

- technologia związana z aplikacjami mobilnymi
- oparta na protokole bluetooth low energy
- obsługiwana przez systemy iOS oraz Android
- pozwalają wykrywać telefony w zasięgu do 70m
- w minimalnym stopniu obciążają baterię telefonu
- same beacony (nadajniki) na jednej bateri działają do 2 lat

Scenariusze użycia technologii

Technologia iBeacon otwiera zupełnie nowe możliwości przed twórcami aplikacji, zaczynając od dokładnej lokalizacji wewnątrz budynków, a kończąc na nowym modelu płatności mobilnych. Beacony nie zostały jednak stworzone wyłącznie z myślą o programach lojalnościowych, choć ich potencjał na tym polu jest niezaprzeczalny.

Regulamin XV Konkursu - Certyfikat POT 2017

Przeczytaj cały artykuł

Źródło: Nowymarketing.pl, data dostępu: 23.01.2015
 

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×