Czym jest wyszukiwanie semantyczne w Google?
Google zmienia się każdego dnia, coraz bardziej dostosowując się do potrzeb i oczekiwań użytkowników. Wprowadzane aktualizacje związane z oceną jakości serwisów poprawiają jakość wyników wyszukiwania, inne zmiany dotyczą natomiast silnika wyszukiwarki i tego, jak rozumie on treści na stronach.
Wyszukiwarka nie tylko dostarcza odpowiedzi na zadane pytania, ale na podstawie zebranych danych wie, które kwestie nurtują użytkownika, jeszcze zanim zostanie o nie zapytana.
Szybki i precyzyjny Koliber
26 września 2013 roku wprowadzono nowy algorytm, który całkowicie zastąpił silnik Google. ,,Koliber” wyszukuje strony nie na podstawie pojedynczych słów, ale całych wyrażeń użytych przez użytkowników. Zatem Google poczynił ogromny krok w kierunku wyszukiwania semantycznego. Jaki to ma wpływ na SEO? Właściciele serwisów powinni skupiać się na dostarczaniu użytkownikom wysokich, wartościowych i obszernych treści, które pomagają zrozumieć wyszukiwany temat i odpowiadać na pytania innych użytkowników sieci. Aby ułatwić proces poszukiwania niezbędnych informacji, należy wykorzystywać wszystkie możliwości wyszukiwarki, a w szczególności dane strukturalne.
Knowledge Graph, czyli dążenie do ideału
Google chce być wyszukiwarką doskonałą i podejmuje właściwe kroki w tym kierunku. W maju 2012 roku w amerykańskiej wersji wyszukiwarki pojawił się Knowledge Graph, znany w Polsce od 2013 roku jako Graf Wiedzy. W odpowiedzi na zapytania użytkowników prezentuje jak najwięcej informacji na dany temat w skondensowanej formie, bezpośrednio na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Źródło: NowyMarketing.pl, data dostępu: 07.04.2015