Czystość w hotelu pod lupą

Do sprzątania łazienki powinno używać się profesjonalnych preparatów czyszczących – o tym wie chyba każdy hotelarz. Stosując odpowiednie procedury i preparaty, przy jednoczesnym dbaniu o poziom świadomości pracowników housekeepeingu nasza łazienka będzie wizytówką pokoju oraz hotelu, co w wielu przypadkach nasi goście docenią, wyrażając swoją opinię i wracając do nas.

W zależności od kilku czynników (m.in. obłożenie, sezonowość) procedury zakładają, że łazienka jest sprzątana codziennie, także podczas pobytu gości.

Podczas sprzątania łazienki mamy do czynienia z brudem i osadami organicznym i mineralnymi - z wody, resztki mydła i szamponu, pozostałości naskórka, włosy itp., oraz typowymi zanieczyszczeniami komunalnymi: resztkami opakowań po zużytych płynach, kosmetykach, przyborach higienicznych.

Jak sprzątać łazienkę?

Procedura po wyjeździe gościa:
1. Usunąć pozostałości kosmetyków łazienkowych i drobnych śmieci poprzez  wyrzucenie ich do pojemnika na odpady,
2. Pozbierać brudne ręczniki i włożyć je do worka na brudną bieliznę,
3. Sprawdzić stanu techniczny i działanie wyposażenia łazienki – zapisać uwagi i przekazać do recepcji,
4. Opróżnić kosz na odpady, sprawdzić czy nie ma w nim rzeczy stanowiących własność gościa, przetrzeć go i założyć nowy worek foliowy,
5. Zaaplikować środek czyszczący do miski klozetowej, wcześniej spłukując ją wodą, pozostawić do zadziałania
6. Wyczyścić ściany, wannę, kabinę prysznicową i bidet w środku i na zewnątrz odpowiednim płynem, spłukać czystą wodą i wypolerować,

Dowiedz się więcej, przeczytaj cały artykuł...

Autor: Paweł Jaeschke

Źródło: horecanet.pl, data dostępu: 20.01.2016

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×