Dlaczego warto zainwestować w marketing treści?
Publikując wysokiej jakości treści w internecie, docieramy do potencjalnych klientów i użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Ale treść osadzana w Sieci to nie tylko tekst.
Warto zadbać o atrakcyjny content w szerokim tego słowa znaczeniu: ebooki i poradniki, prezentacje w power poincie, infografiki, materiały video, pliki audio… – to treści, które użytkownicy chętnie udostępniają innym, rekomendując je w ten sposób swoim najbliższym.
Nie bez znaczenia są też mailingi, newslettery oraz eksperckie artykuły i wywiady.
Nie mów językiem korporacji
Trzeba oczywiście pamiętać, by zapomnieć o marketingowej papce, nabrać nieco dystansu do swojej firmy i pokazać „ludzką twarz” swojej turystycznej czy hotelowej firmy. Nikt z nas nie lubi formalnego języka i haseł typu „w trosce o najwyższą jakość naszych usług”. Nie używajmy więc określeń „najlepsza”, „wysokiej jakości”, „lider” – niech przekona się o tym nasz użytkownik także poprzez eksperckie treści publikowane przez nas w Sieci.
Nachalnie krzycząc „sprzedaję”, zniechęcasz klientów
Dziś już nie działają na użytkowników wezwania typu „Kup u nas koniecznie”. Zbyt nachalne działania sprzedażowe w Internecie mogą przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Nie traktujmy więc mediów, zwłaszcza tych społecznościowych, jako tablicy ogłoszeń czy gazetki promocyjnej w dyskoncie spożywczym. Taka komunikacja nie przynosi efektu. Warto natomiast dostarczyć interesujący content związany z Twoim brandem, który nie jest bezpośrednio związany z oferowaną przez Ciebie usługą turystyczną czy noclegową.
Źródło: Blog eholiday.pl, data dostępu: 10.09.2014