Facebook vs. YouTube, czyli pojedynek na ruchome obrazki
W lutym YouTube świętowało dekadę istnienia, w czasie której zdominowało oglądanie wideo w Internecie na całym świecie, kreując przy okazji tysiące nowych gwiazd i medialne nagłówki o rychłej śmierci tradycyjnej telewizji. Ta jednak wciąż ma się dobrze, a samemu YouTube’owi wyrasta potężny konkurent – Facebook...
Wchodzicie na najpopularniejsze medium społecznościowe świata, a tam już czeka na was „wideo od Marka Zuckerberga”. Włączy się automatycznie, na szczęście bez dźwięku, i jako że to obraz ruchomy przyciągnie waszą uwagę. W listopadzie 2014 roku Zuckerberg zapowiadał, że tyle filmików ile obecnie widzimy w naszych aktualnościach to jeszcze nic. – Za 5 lat – mówił – większą część Facebooka stanowić będą filmy (Facebook will be mostly video in 5 years).
YouTube na swojej stronie podaje, że ma ponad miliard użytkowników. Facebook zaś ma ich 1,393 mld z czego 890 mln jest aktywna każdego dnia. Według rankingu Alexa.com liderem w internecie jest Grupa Google, zaraz za nią jest Facebook, a podium zamyka YouTube. Identycznie jest w polskim Megapanelu, gdzie przewaga lidera sięga 3,5 mln użytkowników.
Źródło: marketingmobilny.pl, data dostępu: 23.04.2015