Jak przygotować świąteczny pakiet hotelowy?
Polacy coraz częściej wybierają spędzanie świąt poza domem. Jak odpowiednio przygotować ofertę, żeby zadowolić nawet najbardziej wymagających gości i zwiększyć zyski hotelu?
Ubiegłoroczny raport przygotowany dla LOT Travel wykazał, iż w przeciągu dwóch lat aż 7 milionów Polaków zdecydowało się spędzić święta poza domem. Celem wyjazdów, w aż 80 proc. przypadków, są miejsca położone w Polsce. Ponad 50 proc. badanych wyjechało na dłużej niż 3 dni.
Okres pomiędzy Świętami Bożego Narodzenia a Sylwestrem umożliwia dłuższy wyjazd – zazwyczaj wystarczy wziąć tylko kilka dni wolnego. Na taki wyjazd zdecydowała się prawie połowa badanych, z tego aż 25 proc. osób skorzystało z płatnych noclegów.
To cenne informacje dla hotelarzy, którzy stoją przed wyzwaniem stworzenia idealnego pakietu świątecznego dla swoich gości. Wspomniane badanie zostało przeprowadzone przez firmę Kantar TNS Polska. Badani to osoby w przedziale wiekowym 23-59 lat.
Warto zastanowić się, z czego powinien składać się idealny pakiet świąteczny i jakie informacje muszą być w nim zawarte.
Najważniejsze dla gości informacje to:
• Do kogo kierujemy nasz pakiet – pary, rodziny, seniorzy
• Na ile nocy jest zaplanowany
• Cena pakietu
• Zawartość pakietu – noclegi, wyżywienie, zaplanowane atrakcje, opcje dodatkowe
• Rabaty – o ile niższe są ceny w pakiecie
• Czy gość może modyfikować pakiet – czy można coś dokupić i za ile
Im pełniejszy opis pakietu świątecznego i im więcej wiedzą goście, tym lepiej czują się przygotowani na to, co ich czeka. Dokładny opis pakietów, liczne atrakcje oraz możliwość skorzystania z opcji dodatkowych – wszystko ma wpływ na decyzję gości.
Źródło: horecanet.pl, data dostępu: 01.12.2017