Jak stworzyć strefę SPA & wellness w hotelu i uniknąć błędów?

Dobra koncepcja dotycząca funkcjonowania obiektu hotelowego o charakterze SPA &Wellness to najważniejszy etap poprzedzający wszelkie działania projektowe i wykonawcze. Jej dokładne opracowanie pozwala ograniczyć do minimum ryzyko nietrafionej inwestycji.

Być może dla części inwestorów sprawa ta jest oczywista, ale jednak dość często można spotykać się z sytuacją, gdy po kilku miesiącach funkcjonowania SPA inwestorzy szukają pomocy, są zainteresowani audytem i programami naprawczymi dla niedawno otwartego obiektu. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak pomysłu i niedokładne przygotowanie się do tak szerokiego zagadnienia, jakim jest stworzenie niepowtarzalnego i wyjątkowego hotelu SPA & welness.

Przygotowanie.

Standardem na świecie w procesie inwestycyjnym związanym z budową hotelu o profilu SPA & wellness jest poświęcanie ok. ¾ czasu na dokładne przygotowanie koncepcji, a reszty na budowę i wdrożenie projektu. Pozwala to na ograniczenie do minimum dodatkowych koszów generowanych w trakcie inwestycji, a powstałych w wyniku nieuwzględnienia na etapie projektowym wszystkich ważnych aspektów przyszłego funkcjonowania hotelu.

Jednak te standardy dotyczące harmonogramu inwestycji wciąż nie są uwzględniane w wystarczającym stopniu przy realizacji tego typu obiektów w Polsce. Brak koncepcji lub koncepcja me too, czyli powielanie istniejących już rozwiązań, uniemożliwia odpowiednie wypozycjonowanie hotelu na rynku i zapewnienie trwałego sukcesu w branży.

Przeczytaj więcej w Magazynie Hotelarz

Źródło: e-hotelarz.pl, data dostępu: 30.11.2015

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×