Jak zaplanować śniadanie?
Jak wygląda schemat śniadania - pierwszego posiłku gości w hotelu - z perspektywy jego pracowników? Jest kilka czynności, które personel musi wykonać nawet dzień przed, aby śniadanie było prawidłowo podane.
Wieczorem danego dnia pracownik recepcji, szef kuchni lub F&B Manager generuje z systemu raport z obłożeniem hotelu i listą gości korzystających ze śniadania. Mając takie informacje szef kuchni wie, jak zatowarować się na najbliższe dni, a kucharze mogą przygotować dzień wcześniej większość asortymentu porannej zmianie i wpisać do inwentaryzacji śniadaniowej te początkowo przygotowane ilości.
Bywa też tak, że goście proszą w recepcji lub restauracji o przygotowanie śniadania na wynos jeszcze przed otwarciem restauracji, poniewą jadą na wycieczkę i nie zdążą zjeść przed wyjazdem – taką paczkę na wynos również przygotowuje wcześniejsza zmiana. Kelnerzy natomiast wiedzą na ile nakryć muszą być gotowi i mają czas na ewentualną zmianę układu stołów oraz przygotowanie bufetu swoim zmiennikom.
Poranna zmiana wydaje przygotowane wcześniej potrawy i zabiera się za asortyment ciepły, który trafi do chafing dish’y, a także odpieka chleb i bułki jeśli do śniadań wykorzystują pieczywo mrożone (do czego gorąco zachęcam - takie pieczywo z rana pachnie na cały hotel, a gość zaczynający posiłek od jeszcze ciepłej chrupiącej bułeczki będzie zachwycony).
Źródło: horecanet.pl, data dostępu: 13.04.2015