Jakich danych można zażądać od gościa?
Jakich danych można zażądać od gościa?Z pewnością nadal wśród części hotelarzy ochrona danych osobowych rodzi wiele pytań i wzbudza wątpliwości. Zdarza się, że właściciele obiektów hotelarskich nie zdają sobie sprawy z tego, że w tej sferze muszą spełniać wskazane przez przepisy prawa obowiązki, a skutki zaniedbań mogą być bardzo poważne.
Po 31 grudnia 2012 roku nie obowiązuje obowiązek meldowania gości hotelowych, który wynikał z art. 10 ust. 2 u.e.l. stanowiącego, że osoba, która przybywa do zakładu hotelarskiego jest obowiązana zameldować się u kierownika zakładu na pobyt stały lub czasowy przed upływem 24 godzin od chwili przybycia.
autor: Bogdan Fischer, radca prawny i partner Kancelaria Prawna Chałas i Wspólnicy
Źródło: horecanet.pl, data dostępu: 22.01.2015