KODEKS DOBRYCH PRAKTYK POT-ROT-LOT
"Kodeks Dobrych Praktyk" to zbiór wskazówek skutecznego funkcjonowania trójstopniowego systemu zarządzania marketingiem turystycznym w kraju, określającym normy kształtowania relacji wszystkich zaangażowanych podmiotów, a w szczególności Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), Regionalnych Organizacji Turystycznych (ROT), Lokalnych Organizacji Turystycznych (LOT) oraz innych partnerów.
Celem opracowania jest przedstawienie genezy, celowości i sposobu funkcjonowania systemu marketingu i zarządzania turystyką w Polsce, jako elementu rozwoju gospodarczego w Polsce.
W opracowaniu podjęto próbę odzwierciedlenia funkcjonującej struktury organizacyjnej turystyki w Polsce, w odniesieniu do zapisów Ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej (Dz.U. z 1999 r. Nr 62, poz.689 z późn.zm.), wraz z zaznaczeniem i analizą realizowanych zadań oraz zasad jego działania. Materiał określa również standardy relacji pomiędzy podmiotami działającymi na rynku poprzez propagowanie i wskazywanie sprawdzonych efektywnych rozwiązań wewnętrznych i zewnętrznych.
Kodeks powinien stać się obiektywnym elementem zarówno porządkującym system zarządzania marketingiem turystycznym, jak i inicjującym pozytywne, kierunkowe zmiany. Przestrzeganie go może się w konsekwencji przełożyć na wzrost zaufania do instytucji, których głównym celem i zadaniem jest promocja Polski oraz spowodować podniesie jakości działania branży turystycznej, a także pomóc w eliminowaniu złych praktyk z rynku. Kluczowym elementem realizacji tego zamierzenia jest otwarte i dobrowolne przyjęcie i wprowadzenie w życie określonych pozytywnych rozwiązań.