Ruszył Konkurs na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce
Polska Organizacja Turystyczna zainaugurowała XIII KONKURS Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce. Każda edycja Konkursu cieszy się dużym zainteresowaniem wśród certyfikowanych centrów i punktów Informacji Turystycznej w całym kraju.
Celem Konkursu jest:
- wyłonienie najlepiej działających centrów i punktów informacji turystycznej w Polsce,
- podniesienie jakości usług związanych z obsługą turystów krajowych i zagranicznych,
- podejmowanie inicjatyw w tworzeniu i rozpowszechnianiu nowych produktów turystycznych
- zwiększenie zainteresowania władz samorządowych i lokalnych tworzeniem turystycznej sieci informacyjno-promocyjnej
Zgłoszenia uczestnictwa w tej edycji Konkursu można składać do 30 czerwca 2019 roku.
Wprowadzenie tegorocznych kryteriów podyktowane zostało między innymi ogólnym poziomem i stylem współczesnego życia, oczekiwaniami turystów wobec usług „it”, możliwościami stosowania innowacyjnych technologii w obsłudze ruchu turystycznego, i, co szczególnie ważne – potrzebą lepszego wykorzystania potencjału zawodowego wysoko wykwalifikowanych kadr informacji turystycznej, rzeczywistego ich zaangażowania w nurt życia turystycznego i rozwój Informacji Turystycznej, uczestnictwa w projekcie infolinii turystycznej Contact Center, aktywniejszego podejmowania inicjatyw w roli animatorów, liderów projektów, organizatorów wydarzeń turystycznych. Niezmienione zostają podstawowe kryteria, do których należy przede wszystkim posiadanie przez centrum Informacji Turystycznej ważnej od 1 do 4 gwiazdek certyfikacyjnych zgodnie ze standardami Polskiego Systemu Informacji Turystycznej i wcześniej przeszła pomyślnie przez szczegółową procedurę Krajowej Komisji Certyfikacyjnej.
Formuła zgłaszania kandydatur i wypełniania wniosków do Konkursu odbywa się wyłącznie na podstawie internetowej aplikacji
Zgłoszenia na Konkurs Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce’2019
Krajowa Kapituła Konkursu wyłoni najlepsze centra Informacji Turystycznej w poszczególnych kategoriach na podstawie oceny między innymi lokalizacja placówki, wygląd, funkcjonalność i estetyka wnętrza, dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, dostępność podmiotów w sieci, kwalifikacje pracowników, udogodnienia dla turystów oraz inicjatywy własne i aktywność na rynku lokalnym. Korzyści z udziału w Konkursie to w ramach nagród takich jak statuetka POT, dyplom uznania dla laureata, koszulka promocyjna, stojak składany na broszury promocyjne, zostanie przeprowadzona kampania promocyjna w mediach POT.
Oficjalne wręczenie nagród nastąpi jesienią br., jednak najpóźniej 31.10.2019 r. w Warszawie.