W internecie króluje wideo, wykorzystaj to!

Wideo to aktualnie najczęściej i najchętniej konsumowany format w internecie. Dostrzegli to zarówno wydawcy treści, portale społecznościowe oraz reklamodawcy. Oczywiście nie każdy rodzaj wideo nadaje się do internetu. Poznaj sekrety social video i wykorzystaj je do promocji swojego biznesu.

Jeżeli jesteś aktywnym użytkownikiem internetu, to na pewno zwróciłeś uwagę na fakt, że filmów w sieci jest coraz więcej. I nie chodzi tylko o same reklamy, o nie! Filmami raczą nas portale, duże gazety i media, a także serwisy społecznościowe. Często dzieje się to kosztem tradycyjnych artykułów! Z drugiej strony rośnie popularność amatorskich, krótkich filmów wrzucanych do sieci przez internautów. Nierzadko takie amatorskie „produkcje” biją popularnością te przygotowane przez profesjonalistów. Dlaczego? Bo najważniejsza jest treść i sam komunikat, a mniej jakość wideo.
Co to jest social video?

Internet rządzi się swoimi prawami, więc filmy w sieci też muszą być dostosowane do jego specyfiki. Muszą być krótkie i nieprzegadane. Najważniejsza jest treść: może być zabawna, informacyjna, poważna itp., ale nie może być nudna. I warunek kluczowy, musi się dać łatwo i szybko udostępniać. Tak, potencjał filmów w sieci polega głównie na tym, że można się nimi dzielić z innymi. Można wysłać linka znajomym, można udostępnić na swoim profilu w serwisie społecznościowym. Udostępnienie filmu jest prostsze i szybsze niż wysłanie maila!

Coraz częściej konsumujemy treści internetowe na urządzeniach mobilnych, głównie na smartfonach. To dotyczy zresztą nie tylko konsumpcji mediów, ale także komunikacji, zakupów czy rezerwacji wakacji. Dostęp do szerokopasmowego internetu jest coraz popularniejszy, a smartfony mają coraz większe i lepsze ekrany. To sprawia, że wideo bez ograniczeń oglądamy z doskoku, np. w komunikacji miejskiej, podczas przerwy w pracy, w poczekalni, w windzie… Stąd też wymóg, aby film był krótki (taki na „jeden kęs”).

Sposób w jaki oglądamy filmy oraz gdzie to robimy wykreował jeszcze jeden, bardzo istotny trend, mianowicie większość filmów odtwarzana jest bez dźwięku!

Źródło: blog.eholiday.pl data dostępu: 05.09.2016

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×