Większy popyt na tańsze apartamenty

W tym roku większość Polaków, podobnie jak przed rokiem, samodzielnie zorganizuje wakacyjny wyjazd i zatrzyma się w wakacyjnym domu lub apartamencie. Większość na zakwaterowanie przeznaczymy od 251 do 500 złotych.

Casamundo internetowy serwis specjalizujący się w wynajmie apartamentów i domów wakacyjnych, wraz z instytutem badawczym TNS Polska czwarty raz zbadał decyzje urlopowe Polaków. Analiza obejmowała takie zagadnienia, jak sposób organizowania wakacji, wydatki na zakwaterowanie i terminy wyjazdów.

Bez biura podróży

Prawie trzy czwarte Polaków (71 procent) planuje w tym roku wakacyjny wyjazd, co stanowi wzrost o 6 punktów procentowych (rok do roku). Wzorem poprzednich lat większość turystów samodzielnie zorganizuje letni wypoczynek i zatrzyma się w domach wakacyjnych lub apartamentach (36 procent ankietowanych). Liczba osób rezerwujących nocleg przez internet pozostaje na takim samym poziomie jak przed rokiem.

22 procent turystów z Polski, ankietowanych przez TNS, na wakacyjne zakwaterowanie zamierza wydać kwotę pomiędzy 251 a 500 złotych. Zaledwie o 1 procent mniej ankietowanych przeznaczy na ten cel kwotę pomiędzy 501 a 1000 złotych. Zmniejszyła się jednak liczba respondentów, którzy decydują się na wynajem droższego zakwaterowania. Tylko 8 procent turystów planuje przeznaczyć na wynajem kwotę pomiędzy 1001 a 2000 złotych. Dla porównania, taką sumę na nocleg przeznaczyło w zeszłym roku 14 procent ankietowanych.

- W tym roku klienci z Polski zaczęli szybciej planować wakacyjne wyjazdy. Dzięki temu są w stanie znaleźć zakwaterowanie w dogodnej lokalizacji za rozsądną cenę oraz spełniające wszystkie ich wymagania. Polscy klienci serwisu cenią sobie elastyczność i prywatność domów wakacyjnych, ale jakość i komfort muszą być adekwatne do ceny – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Thorsten Kerwin, dyrektor generalny serwisu Casamundo.

Wakacje poza sezonem mniej popularne

W tym roku po raz pierwszy Casamundo zapytało ankietowanych o termin planowanego urlopu. Większość zapytanych turystów na wyjazd wybierze się w lipcu (43 procent) lub w sierpniu (26 procent).

- Sporą część naszych klientów stanowią rodziny z dziećmi, które uzależniają urlop od ferii i wakacji. Z tego powodu decydują się na wyjazd w najpopularniejszych wakacyjnie miesiącach. Osoby, które nie mają jeszcze dzieci i nie są zależne od szkolnych wakacji mogą zastanowić się nad wyjazdem tuż przed sezonem lub tuż po nim. Mniejsza liczba turystów, przyjemniejsze temperatury oraz niższe koszty zakwaterowania i atrakcji turystycznych to tylko niektóre korzyści wynikające ze spędzenia urlopu poza sezonem – dodaje Kerwin.

Jak pokazują statystyki Casamundo, tylko po 6 procent zapytanych przez TNS turystów planuje wakacyjny wypoczynek w czerwcu lub we wrześniu.

Casamundo to portal specjalizujący się w pośredniczeniu w wynajmowaniu apartamentów i domów wakacyjnych w Europie. Portal powstał w 2003 roku w Hamburgu, gdzie znajduje się główna siedziba firmy. Od 2009 roku firma działa także w Polsce.

Źródło: Turystyka.rp.pl, data dostępu: 26.06.2015

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×