Witryna restauracji musi przyciągać klientów
Wielu restauratorów miewa problem z odpowiednim szyldem dla swojego lokalu. Nie dość, że taki elementów musi przyciągać klientów to oprócz tego musi spełniać określone standardy. Urząd Miasta w Łodzi postanowił pomóc restauratorom i sklepikarzom ze słynnej ulicy Piotrkowskiej i stworzył księgę standardów, która ma pomóc w rozwiązaniu wielu dylematów związanych z tworzeniem i instalacją szyldu.
Stosując system małych kroków, możesz za pomocą niedużych kosztów sprawić, żeby witryna naszego lokalu nabrała wyższej jakości i zaczęła przyciągać oczy klientów. W dzisiejszych czasach codziennie, zarówno w pracy, jak i w szkole, jesteśmy odbiorcami niezliczonej ilości informacji. Nośniki reklamowe pojawiają się na ulicach, w komunikacji miejskiej i na budynkach – wszędzie. Przy tak dużej ilości wiadomości, w gęstwinie reklam, kolejny element reklamowy jest niezauważany. W XXI w. gwarancją sukcesu jest więc ograniczenie liczby nośników reklamowych i dobry pomysł na witrynę.
Pierwszym krokiem do uzyskania nowoczesnej i atrakcyjnej witryny jest ograniczenie liczby elementów reklamowych oraz zdjęcie z niej zbędnych szyldów lub wywieszek. Dzięki temu witryna staje się bardziej czytelna, a zamiast naklejki na szybie podkreślona zostaje ekspozycja. Kolejnym krokiem, dzięki któremu Twoja witryna będzie zdecydowanie bardziej atrakcyjna, jest zmiana nośników reklamowych.
Litery przestrzenne dobrze oddają charakter ulicy Piotrkowskiej, są bardzo eleganckie i spełniają swoją rolę jako elementy reklamowe podobnie jak kasetony (nie są tak agresywne i są lepiej odbierane). W przypadku braku miejsca na litery przestrzenne zastosuj semafor – dzięki prostopadłemu położeniu względem ściany jest bardzo dobrze widoczny zarówno z lewej, jak i prawej strony lokalu. Zaklejanie całości szklenia witryny kolorową folią reklamową nie zachęca, ale wręcz zraża potencjalnych odbiorców do zapoznania się z ofertą lokalu (taka reklama jest zbyt dosadna). Dodatkowo ogranicz reklamy do maks. 3 elementów (człowiek jest w stanie zauważyć nie więcej niż 2–3 elementy jednocześnie).
Ostatnim i najważniejszym krokiem jest wcielenie w życie projektu witryny wraz z nośnikami reklamowymi. Wykonanie tego kroku jest zdecydowanie najdroższe, ale również najbardziej efektowne. Nowa, estetyczniejsza witryna nie tylko wzbudzi zainteresowanie, ale również przyciągnie nowych klientów.
Elementy rozmieszczone równomiernie względem siebie tworzą czytelny przekaz:
• elewacja stanowi kompozycję, jeśli jest symetryczna,
• stosuj zasadę sąsiedztwa i równowagi – elewację traktuj jako całość, czyli po obu stronach stosuj ten sam podział witryny, rozmieszczaj nośniki reklamowe według tego samego rytmu.
Jeżeli chcesz umieścić w swojej witrynie informacje o wyprzedażach, zniżkach itp., możesz to zrobić w pomysłowy i efektowny sposób. Jeżeli chcesz, żeby Twój lokal był wyjątkowy, wykorzystaj dodatkowe elementy, które podniosą jego atrakcyjność.
Przeczytaj cały artykuł
Źródło: horecanet.pl, data dostępu: 27.01.2015