Biura podróży

Korzystniej jest poczekać, aż klienci sami zrezygnują z imprezy

Zawarcie umowy o udział w imprezie turystycznej pociąga za sobą zobowiązanie organizatora turystyki do świadczeń określonych w ofercie i zobowiązanie klienta do zapłaty ceny imprezy turystycznej.

Niejednokrotnie po zawarciu takiej umowy mają miejsce zdarzenia i sytuacje, które prowadzą do konieczności odwołania imprezy przez organizatora lub rezygnacji klienta z udziału w imprezie.

 

 

Ustawa o usługach turystycznych określa dla każdej ze stron umowy konsekwencje uchylenia się od obowiązków. Organizacja imprezy turystycznej wiąże się z naturalnym ryzykiem po stronie organizatora turystyki, który planując z dużym wyprzedzeniem tylko w ograniczonym stopniu może przewidzieć, jakie będzie zainteresowanie daną ofertą, a w konsekwencji, czy do dnia jej rozpoczęcia uda się uzbierać taką liczbę klientów, która pozwoli na realizację przedsięwzięcia bez ponoszenia strat. Jak wiadomo organizator zawiera z hotelami, przewoźnikami i innymi podmiotami świadczącymi usługi turystyczne umowy, które zakładają konkretną liczbę uczestników. Na przykład koszt usługi przejazdu autokarowego jest dla organizatora jednakowy niezależnie od tego, czy wszystkie miejsca zostaną zajęte, czy też będzie on w połowie pusty. Organizator musi założyć minimalną liczbę uczestników, która pozwoli zrealizować imprezę turystyczną  bez strat. Jeśli to się nie uda, można ją odwołać. (...) KW

Źródło: Wiadomości Turystyczne, data dostępu 25.10.2013

>> Więcej przeczytasz w najnowszym numerze Wiadomości Turystyczne nr 20 (16-31 października 2013)

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×