Certyfikacja Informacji Turystycznej
E-CERTYFIKACJA INFORMACJI TURYSTYCZNEJ
Certyfikacja informacji turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona bardzo ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej.
Jej celem jest:
- tworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym;
- zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej;
- podejmowanie inicjatyw w tworzeniu i rozpowszechnianiu nowych produktów turystycznych.
Certyfikacja opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki. Proces prowadzony jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń jednostek informacji turystycznej. Certyfikacja przyznawana jest co dwa lata.
Korzyści z uczestnictwa:
- promocja na portalach POT i w mediach społecznościowych,
- możliwość udziału w Konkursie POT „Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce”,
- włączenie bazy certyfikowanych CIT/PIT w system CRM (mailing o wydarzeniach, spotkaniach, działaniach i kampaniach POT),
- organizowanie spotkań eksperckich z certyfikowanymi CIT/PIT (wg zapotrzebowania zgłaszanego przez CIT/PIT),
- otwarcie możliwości prezentowania się podczas wydarzeń organizowanych przez POT
- uczestnictwo w szkoleniach dla kadr IT w regionach Polski
- członkostwo w Forum Informacji Turystycznej
- współpraca w akcjach promocyjnych o charakterze ogólnopolskim
Dokumenty do pobrania:
Regulamin i kryteria są dostępne w TurApce.
ZAŁĄCZNIKI
Zał. 1_Kryteria_CertyfikacjaInfTurystycznej2024-2026.pdf
Regulamin_CertyfikacjiPSIT_ 2024_2026.pdf
Uczestnictwo w szkoleniach dla kadr informacji turystycznej.pdf