E-Konkurs na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce
Rozstrzygnięto E-Konkurs na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce, którego celem było wyłonienie najlepszych i wyspecjalizowanych podmiotów z zakresu informacji turystycznej.
Podczas Targów TT Warsaw PTAK Expo Show w Nadarzynie Polska Organizacja Turystyczna rozdała nagrody w ramach E-Konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce. Kapituła wyłoniła 13 laureatów w 4 kategoriach.
Zgłoszone do konkursu jednostki informacji turystycznej były oceniane z uwzględnieniem m.in. takich elementów jak: profesjonalna obsługa turystów, obecność w sieci, współpraca na rzecz kreacji produktów turystycznych, czy promocji lokalnych usług turystycznych, inicjatyw regionalnych.
Na zwycięzców w każdej z czterech kategorii standaryzacji od 1 do 4 gwiazdek czekają atrakcyjne nagrody. Szczegółowe zasady udziału w konkursie oraz kryteria oceny określa każdorazowo regulamin konkursu.
Celem organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną E-Konkursu na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce jest wyłonienie najlepszych i wyspecjalizowanych podmiotów z zakresu informacji turystycznej. W tegorocznej edycji konkursu udział wzięło blisko 50 podmiotów z całej Polski. W rywalizacji brały udział te centra i punkty, które pomyślnie przeszły proces E-Certyfikacji Informacji Turystycznej w ramach rozwoju Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Wnioski konkursowe były zgłaszane elektronicznie w aplikacji TurApka.
Oceny nadesłanych zgłoszeń dokonało jury złożone z reprezentantów POT, Zarządu Forum Informacji Turystycznej oraz Regionalnych Organizacji Turystycznych. Wśród ocenianych kryteriów znalazły się takie elementy jak: profesjonalna obsługa turystów, obecność w sieci, współpraca na rzecz kreacji produktów turystycznych, czy promocji lokalnych usług turystycznych, inicjatyw regionalnych, specjalne udogodnienia dla turystów np. dla rowerzystów czy kącik dla dzieci. Nowością od lat prowadzonego konkursu jest wprowadzenie kryterium QR kodu poprzez który odwiedzający turyści mogą ocenić kulturę i sposób zadowolenia z obsługi w danej jednostce IT.
Ostatecznie kapituła zdecydowała o nagrodzeniu 13 jednostek w 4 kategoriach:
Kategoria 4 gwiazdek:
1. miejsce – Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej w Lublinie
2. miejsce – Bydgoskie Centrum Informacji
3. miejsce (ex equo) – Centrum Kultury i Promocji w Jarosławiu oraz Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej w Szczecinie
Kategoria 3 gwiazdek:
1. miejsce – Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej w Koszalinie
2. miejsce – Visit Nowa Sól - Informacja Turystyczna
3. miejsce – Punkt Informacji Turystycznej - Zamek Piastowski w Raciborzu
Kategoria 2 gwiazdek:
1. miejsce – Punkt Informacji Turystycznej w Brennej
2. miejsce – Punkt Informacji Turystycznej w Złotym Stoku
3. miejsce – Transgraniczna Informacja Turystyczna w Dukli
Kategoria 1 gwiazdki:
1. miejsce – Skansen Miniatur Szlaku Piastowskiego
2. miejsce – Stołeczne Biuro Turystyki, Punkt Informacji Turystycznej w Praskim Centrum Koneser
3. miejsce – Zespół Cerkiewny w Radrużu
Gratulujemy najlepszym z najlepszych w umiejętnej sztuce obsługi turystów. Zwycięzcy moją liczyć na następujące nagrody:
I miejsce - w kategorii 1-gwiazdkowych i 2-gwiazdkowych punktów i centrów informacji turystycznej:
- wyjazd szkoleniowo-studyjny dla 2 pracowników punktu informacji turystycznej*1,
- statuetka POT
- mobilny elektroniczny tłumacz językowy**2,
- kampania promocyjna w mediach społecznościowych POT i na kanałach korporacyjnych POT w kolejnym roku;
I miejsce - w kategorii 3-gwiazdkowych i 4 -gwiazdkowych punktów i centrów informacji turystycznej:
- wyjazd szkoleniowo-studyjny dla 2 pracowników punktu informacji turystycznej*1,
- statuetka POT ,
- kampania promocyjna w mediach społecznościowych POT i na kanałach korporacyjnych POT w kolejnym roku;
Razem w I. kw. 2023 roku POT zorganizuje podróż studyjną (3-dniowe) dla 8 osób. Tematem przewodnim tej podróży będzie turystyka kulturowa i przyrodnicza.