Ile kosztuje reklama na YouTube?

Dużo się mówi o skuteczności reklamy on-line, szczególnie w serwisie YouTube. Porównuje się ją głównie pod względem kosztów z kampanią w telewizji, komentując, że wideo w sieci niedługo ją znokautuje. Reklama wideo ma nad TV przewagę.

A jest to ogromny zasięg przy precyzyjnym kierowaniu spotów do odbiorcy. Dzięki temu możemy racjonalnie wydawać pieniądze na kampanię reklamową.

Reklama wideo stała się nieodłącznym elementem wielu kampanii promocyjnych największych brandów. Coraz częściej z możliwości YouTube korzystają mniejsze firmy, ponieważ dotarcie do tysięcy osób nie wiąże się już z ogromnymi wydatkami. Koszty reklamy na YouTube uzależnione są od użytkownika, a w zasadzie od tego, jak ogląda reklamę. Reklamodawca ponosi koszty, gdy użytkownik sam zdecyduje czy obejrzy reklamę do końca.

Dotyczy to formatu In-Stream, który jest najczęściej wykorzystywaną formą reklamy na YouTube, głównie dzięki niskim kosztom. Reklamodawca płaci jedynie za pełne obejrzenie reklamy przez widza, pierwsze 5 sekund jest bezpłatne. Koszt jednego, pełnego wyświetlenia materiału wideo wynosi od kilku do kilkudziesięciu groszy. Kliknięcie w spot w dowolnej chwili i przejście na wskazaną stronę jest darmowe.

Przeczytaj cały artykuł.

Źródło: NowyMarketing.pl, data dostępu: 25.08.2014

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×