Jak zdobyć popularność na Instagramie?

Wiele firm, decydując się na prowadzenie kampanii internetowych, koncentruje swój przekaz wyłącznie na Facebooku. Portal ten jest przesycony markami i pozostawia niewiele możliwości rozwoju, dlatego potrzeba dobrego planu, aby wyróżnić się na tle pozostałych firm.

Inaczej natomiast jest z Instagramem, który pod względem popularności wśród użytkowników plasuje się tuż za gigantem. Jeśli jeszcze nie posiadasz firmowego konta na Instagramie, koniecznie złap za telefon i pobierz aplikację. A dalej... Postępuj według 10 kroków, które pomogą Ci zyskać popularność:


1. Używaj chwytliwych hashtagów

Publikowanie zdjęć, bez opatrzenia ich właściwym hashtagiem, w zasadzie nie ma najmniejszego sensu. #Tagi to najprostszy sposób na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Koniecznie zapoznaj się z listą najpopularniejszych znaczników http://websta.me/hot Wśród nich znalazły się m.in. #love, #photooftheday czy #happy. Używaj tych, które nawiązują do treści ukazanych na dodawanych przez Ciebie zdjęciach

2. Wyróżnij się

Wymyśl własny koncept zdjęć, twórz układanki z fotografii, wykorzystuj lokalizację i opis profilu. Pamiętaj, że liczy się kreatywność. Od czego zacząć? Niestandardowa lokalizacja to świetny pomysł na przemycenie adresu strony! Umieszczając adres witryny w nazwie lokalizacji sprawiasz, jest on dla użytkownika bardziej widoczny niż w przypadku, kiedy umieszczasz go w opisie pod zdjęciem. Z kolei na innych profilach możesz zobaczyć sekwencje fotografii, które po przejściu na profil główny tworzą cały obraz. To świetna metoda na przekazanie przez markę ważnego komunikatu – np. o premierze nowej kolekcji.

3. Inspiruj innych

Wiele osób śledzi profile nie ze względu na chęć zakupu prezentowanych produktów, ale dlatego, że mogą na nich znaleźć inspirujące treści. Za inspirację mogą posłużyć nie tylko fotografie gotowych zestawów ubrań, propozycje aranżacji wnętrz czy przepisu na pyszny obiad. Bo choć użytkownicy z pewnością odnajdą w nich elementy, które później wykorzystają, to jednak nie mają w zwyczaju dzielić się tego typu treściami. Co zatem wrzucać, aby zdjęcia były udostępniane? Cytaty i przemyślenia!

4. Nie zapominaj o promocji!

Jeśli posiadasz konta na innych portalach społecznościowych, promuj tam swój profil na Instagramie. Na facebookowym fanpage'u możesz dodać specjalną wtyczkę, która przekieruje użytkowników prosto na Instagrama. Jeśli powiążesz oba profile, możesz skorzystać z opcji publikowania zdjęć w obu miejscach naraz.

5. Dbaj o wysoką jakość

Wybierając zdjęcia do publikacji, staraj się od razu odrzucać fotografie o niskiej jakości. Podczas obróbki zwróć uwagę na sam kadr oraz jego ostrość. Bądź ostrożny w momencie korzystania z filtrów dostępnych na Instagramie. Większość z nich jest zbyt intensywna, przez co przerobione zdjęcia wyglądają sztucznie.

Przeczytaj cały artykuł.

Autorka: Marta Więcław - Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE

Źródło: NowyMarketing.pl, data dostępu: 19.05.2016

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności
×